Az ÚJ sisak!!!

Írta Vidék a Elmélkedések blogban. Megtekintés: 1179

Nemrég említettem valamelyik hozzászólásomban, hogy a pécsi Jawázás egyetlen komoly akadálya a sisak. Mert egy chopperhez nem vehetek egy szemlátomást kukából mentett Kiskőrösi Cross-t világoskék színben, bélés gyanánt sziloplaszttal beleragasztott kötött sapkával. Ugyanis ez a "hivatalos" sisakom, amit a "hivatalos" motoromhoz, az ütött-kopott, főtengelyes Simsonhoz használok. Erről tud fater. A többiről meg nem köll neki tudni, mert mindenkinek jobb az úgy. Kaptam, már nem is emlékszem, honnan, egy szintén kukából mentett Kiskőrösi Start 100-ast, saccra pár évvel fiatalabb, mint én:D. Már rég szétkaptam, kiretkeltem belőle a málló bélésszivacs foszlányait, anyu kimosta a bélést, és adott egy öreg termó sálat, amiből a téli hónapokban pótoltam a kimállott szivacsot (ez nem fog szétmállani hehehe) és a hiányzó fejtető feletti részt. Mindent kézzel varrtam. A fülvédőt kidobtam, olyan zsíros-retkes volt, annyira elkeményedett és mállott, hogy menthetetlennek ítéltem. Csináltam helyette új szivacs műselyemmel való beborításával olyat, ami kitépőzárazható lesz, így az a része, amit majd nem véd a kendő, mosható lesz. A nyakvédőt kidobtam, nem is készült a helyére semmi, hiszen ott lesz a kendő csomója.
A simlédert régebbi, saját gyártású sisakokon is linóleumból csináltam befóliázva, de a korábbi tapasztalatok miatt dupla rétegben. A fóliázás visszája nem lett valami jó, de oda se neki, azt nem nagyon fogják nézegetni. Felfogatásnak öt darab 5 mm-es furatot fúrtam a héjba. Ezekbe 5-ös kapupánt csavarok mentek, belülről fakötésű alátéttel és lapos anyával, szintben levágva. Ezek helyét az összeállításkor kifaragtam az energia-elnyelő szerepét eredetileg is betöltő hungarocellből. Nem ment át rajta, belülről nem érezni semmit, még maradt is 2 mm vastagság. Viszont ha durr lesz, valszeg úgy járok a csavarokkal, mint szegény Schumi a fejkamerával, csak engem - remélem - idejében lekapcsolnak majd a gépekről...:eek:
A gittelést egy olyan ismeretlen illető csinálta, aki eredetileg az egyik kolléga traktorját jött gittelni és festeni a suli műhelyébe, megkértem, és meg is csinálta. A csiszolás természetesen már az enyém volt. Suliidőben, lyukasórában csiszoltam meg, tegnap festettem le. Eredetileg selyemfényű fekete lett volna, lágyító vegyszeres, amit lökhárítókhoz is használnak a rugalmasság miatt, 2K-s. De nem volt 4 rugóm a spray-re, ezért a legolcsóbb akril spray-t vettem, ami az adott boltban kapható volt: keréktárcsa feketének van írva, gyakorlatilag egy nagyon sötét grafitmetál. Piszok jól néz ki. A szertárban fújtam, három rétegben, tegnap.
Nehéz szívvel, idegesen láttam neki az összeállításnak. Sajnos volt időm, mert egy hete kidobtak arról a helyről, ahol eddig a motorokon dolgozhattam, az új tárolóhely messze van, nincs pénzem benyára, úgyhogy ami eddig a motorok miatt elmaradt, bepótolhattam a suliban. (Így készültek el a csillaghajó rajzok és a sisak is.) Ragasztóként a korábban autó sárvédő betét felragasztására vett szaniter ragasztót használtam, jól kezelhető és nem büdös, mint a sziloplaszt. Végülis jól sikerült, nem panaszkodhatok. Gyorsan lefotóztam, mert az 1K-s lágyító nélküli festék miatt valószínű utoljára látom ilyen állapotban, úgyhogy gyorsan megosztom veletek az eredményt. Sok munkával, kevés pénzzel felújított nylonzacskó rendőrriasztónak;):D

Csatolt fájlok:

bocsi kedveli ezt.
  • Vidék
  • NaNa
  • Vidék
  • Vidék
  • NaNa
  • Vidék
  • Vidék
  • NaNa
Hozzászólnál? Jelentkezz be...