Szín
Háttérszín
Háttérkép
Szegély színe
Font Type
Font Size
  1. sziasztok

    hát leginkább azokhoz szol ez piciny blog akik ismernek valamennyire a Csam-on vagy már hallották a neven, de persze azokhoz is akik még nem ismernek=)
    szoval azért írom ezt a pár sort, mert már nagyon régen voltam fent az oldalon, rég látogattam, rég írtam a fórumokba.úgy érzem itt az ideje, hogy potoljam a dolgokat! itt az ideje, hogy folytassam azokat a kevéske kapcsolataimat ápolni amit itt sikerült összemotoroznom=)legtöbbünket kilométerek választanak el, de eme technika lehetővé tezsi nekünk, hogy ígyis halljunk a másikrol. a lényeg a zavaros sorokban, hogy igyekszem ujra Csam-tag lenni és tartani veletek a kapcsolatot (na persze aki szeretné)m valamint új embereket megismerni, új motoros élményeket átélni Veletek.igaz a nyáron sem volt sok alaklom rá, de azért az a kevéske is jo volt, idén csak több és job lehet.sokan pestiek és környékiek vagytok akiket ismerek, így a közös bulik és találkák is kimaradtak a télen, de remélem kicsit sikerül majd behoznom a dolgokat, feljárkálni, együtt motorozni=)
    nah, azt hiszem befejezem ömlengésemet=)
    köszönöm aki legalbb elolvassa!!!=)
    puszil mindenkit Nia=)
    Szegecs kedveli ezt.
  2. sziasztok

    nah, hát igazábol azért gondoltam h csin egy blogfélét erről mert ha összejön egy gurulásra a kis csapat motorozni akkor hát ugye jo tudni néhány dolgot a csapatban motorozásról.
    felrakok egy linket is meg a szöveget, érdemes megolvasgatni akinekvan ideje és kedve=)
    na pusz

    http://www.szocimotoros.hu/hu/vezetestechnika/86

    Fantasztikus élmény, amikor egy nagy csapat tagjaként végigdübörögünk egy kis falu főutcáján, paraszt bácsi szájából kiesik a pipaszár, a gyerekek kirohannak az út szélére integetni, az autóforgalom pedig megáll arra az időre, amíg elvonulunk. Ám mint sejtheted, a biztonságért a többi motoros között is tenni kell!

    A csoportos motorozásnak megvannak az íratlan szabályai, amit jó esetben már tudsz mire egy ilyen csapat tagja leszel, de most leírom, hátha kimaradt egy-két dolog.

    A csapat elején és végén mindig tapasztalt motorosnak kell mennie. Kezd elterjedni, hogy ők rikító citromsárga mellényt vesznek, és rádiókapcsolatot tartanak egymással. Az elől haladó értelemszerűen tudja az utat, a hátsó viszont lehetőleg erős motorral rendelkezik, hogy előre tudjon szaladni szükség esetén. Neked kettejük között kell valahol elhelyezkedned a sorban. Nem maradhatsz le tőlük (persze ez nem azt jelenti hogy az eleted árán is követni kell), és nem előzheted meg a vezetőt.

    A vezetőkön kívül nagyobb csapatban vannak segítők. Általában szintén rikító mellényben vannak, tapasztalt motorosok, de van, hogy az alkalom szüli a segítőt, ilyenkor nincs mellény, de fontos, hogy a csapathoz viszonyítva erős motorral és tapasztalattal állj be segíteni. A segítők feladata, ha körforgalomba, kereszteződésbe, lámpához értek akkor lezárja a keresztforgalmat, mivel vagy a szabadjelzés időtartama nem lesz elegendő a csapat átkeléséhez, vagy egy pofátlan autós megpróbál beslisszolni közétek, ami veszélyes mutatvány. Ezen kívül a csapatnak kijelöli az irányt, amerre menni kell egy bonyolultabb csomópontban. Tulajdonképpen ez sima forgalomirányító szerep. Érdemes tudni, hogy törvény szerint csak vizsgázott forgalomirányító végezhetné ezt, de olyan nem terem minden bokorban, a csapat biztonsága érdekében azonban szükség van rá.

    A csapatban a gyengébb motorokat elől helyezik el, az erősebbeket hátul, így nem húzódik szét a sor túlságosan, de ehhez mindenkinek a megfelelő helyen kell maradnia. Ezért, valamint mert veszélyes, versenyezni, előzgetni nem szabad, lehetőleg tartsad a pozíciódat. Amikor összeáll a csapat, gyakran nem jelöli ki senki hova menj, ilyenkor neked kell tudni a helyedet.

    Vonuláskor két sorban kell haladni, cikk-cakk elrendezésben. Így fékezéskor nem futsz rá az előtted haladóba, hanem legrosszabb esetben beállsz mellé, illetve ha úthibát, akadályt kell kerülni akkor sem lesz melletted senki, ezért gond nélkül manőverezhetsz. Ezt a többi motoros is megteheti, ezért lehetőség szerint ne gurulj be senki mellé hátulról, mert nem számít rád és könnyen találkozhattok, valamint ne az előtted menő mögött haladj, mert egy hirtelen fékezéskor nem lesz időd reagálni. Sajnos lehetnek olyanok, akik nem ismerik, vagy figyelmen kívül hagyják a szabályokat, ezért amikor elhagyod a te sorodat, vagy fékezel, nézd a tükörben nincs-e mögötted túl közel valaki.

    A cikk-cakk elrendezés nem kötelező csak célszerű, mert rövidebb lehet a sor, de a nagy közelség miatt, 80-90km/h a biztonságos végsebesség. Azért jó, mert nagyobb csapat esetén nem húzódik szét a konvoj, és senki nem téved el. Ha kevesebben vagytok, gyorsabban mentek, esetleg hegyi kanyargós útszakaszon már a teljes sávot kell használni, ilyenkor egymás után libasorban érdemes menni és biztonságos követési távolságot kell tartani, de az előzgetés itt sem ajánlott, csak kellő körültekintéssel és a közlekedési szabályok betartásával, mivel ha elesel, akkor a csapat teljes mögötted levő részét veszélyezteted. Amikor olyan útszakaszon mentek, amin nem tud együtt maradni a menetoszlop, meg lehet beszélni egy nem túl bonyolult találkozási pontot, ahova mindenki egyéni stílusa szerint jut el.

    Ezen felül az autósokra is figyelni kell. Amikor egy autós beéri a konvojt, jelezzük neki, mikor lehet előzni. Ennek ellenére nem biztos, hogy be tudja fejezni az előzést, ilyenkor be kell engedni magunk közé, úgy hogy a felező mellett lévők lehúzódnak az út szélére, majd lemaradnak az autó mögé. Amikor a menetoszlop előz, akkor a jobb szélről behúzódunk balra, és egyenként előzünk a szokásos előzési szabályok és elővigyázatosság mellett.

    Végül ne felejtsük el, hogy a konvojban vonuláskor is a KRESZ szabályai vonatkoznak ránk, viselkedjünk ennek megfelelően
    Szegecs kedveli ezt.