MoncA blogbejegyzései

1. Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, tőlem néha meg szokták kérdezni, hogy mennyire tudok motorozni, hogy simán bevállalok külföldi túrákat egyedül. A másokhoz viszonyított tudásomat elég nehezen tudnám belőni, mert ismerek olyanokat, akik túlbecsülik a rutinjukat, és olyanokat is, akik...
  2. Megszültem végre a véglegeshez közelítő útvonalat nagy program-szelektálások árán. Aztán persze még ezen is lehet tovább finomítani, de szerintem az útvonalon már csak ott a helyszínen változtatok majd, mégpedig annak függvényében, hogy végül hány nap szabit tudok kivenni, illetve az időjárás...
  3. MoncA: Túra végén kurta móka Vírusmintát egyik sem ad, Teletöltik tankjaikat, Végét vetik az élménynek S hazamennek a kemények. [ATTACH]
  4. Olasz matricánk nem volt, így Brennerig főúton haladtunk végig, majd a határon egy rövid ejtőzést követően átállítottam a navit pályahasználatra, hogy kicsit haladjunk is már. Ausztria közel sem áll olyan jól kempingek terén, mint Csehország, ezért nagyon át kellett gondolni, hol töltsük el az...
  5. Már felfelé úton megakadt a szemünk ezen a... valójában nem is tudom, mi ez. (46.610418, 10.575397) Visszafelé valami kényszert éreztem, hogy jobban szemügyre vegyük a kortárs művészet eme... még mindig nem tudom, mijét. Az alkotó rögtön odaszaladt hozzánk, amint a miniparkolójában megálltunk...
  6. A 2019 márciusában, újonnan vásárolt motorom számlálója ma átpörgött az 50 ezredik km-en. Egyrészt örülök neki, mert jól bírja a strapát, másrészt kicsit lefelé fittyed a szám széle, mivel a tavalyi szezon végén lényegesen több külföldi utat álmodtam meg idénre, mint ami a gyakorlatban összejött...
  7. A vadkemping előnye, hogy víz híján nem pazaroljuk a drága időnket olyan hülyeségekre, mint reggeli tisztálkodás. Már 8 óra előtt ott ültünk egy kúton a tejeskávénk mellett, amit hanyagul latte-ként kértünk ki, de az olasz az egyetlen nép, akinek fingja nincs róla, hogy mit szeretnénk, ha nem...
  8. Ha bármi okból nem jött volna össze a délutáni összekapcsolódásunk Csabival, a Trafoi déli határában elterülő kempingig meg sem álltam volna aznap. Azért lett volna ideális ez a szállás, mert lényegében innen kezdődik a Stelvio-ra vezető szerpentin, így a reggeli összepakolást követően szinte...
  9. Előző poszttal együtt olvasandó ... Túratársam, a Kárpát-medence Alain Delon-ja, a Bense-Szalai páros Szalai-ja, a 12-szeres magyar bajnok, a navigátorok koronázatlan királya, vagy csak egyszerűen mindannyiunk Csabija képtelen volt a kellő pillanatban felidézni az A2-es autópályára felhajtva,...
  10. (Következő poszttal együtt olvasandó...) Viszonylag korán keltem aznap, nem akartam önhibámból lemaradni a délutáni összekapcsolódásról, bár túratársammal abban maradtunk, hogy ez mindkettőnk saját túrája, és nem fogjuk mindenáron erőltetni a közös gurulást. Amúgy sem szeretem, ha valaki...
  11. Elég szerencsétlenül sikerült az utolsó cseh szállásom kiválasztása, pedig a Moldva-part rogyásig van kempingekkel. Már a becsekkolásnál is egy atomrészeg csapat próbálgatta mindannyiunk tűrőképességét (majdnem meg is találták a határokat), majd alig találtam egy olyan sátorhelyet, ahol...
  12. A mai napot a Szigetközben töltöttük. Oldalszéltől éppen nem volt mentes az út, de legalább éreztük, hogy széjjel tép a szél. Végül is ezért motorozunk, nem? Miután megéheztünk (kivételesen nem vittünk magunkkal kaját), beültünk egy melegszendvicsre a győrzámolyi Tréfa bisztróba és egy-egy...
  13. Újabb dilemmám akadt a kolostor után, amit rövid töprengés után rövidre is zártam. A tervezetből vissza volt még két kastély, de már a könyökömön jött ki a sok kultúra, úgyhogy inkább a déli hegyek közé vetettem be magam, ha már úgyis egy határmenti túrát terveztem. Kezdtem megéhezni. Volt még...
  14. Ez a Kladruby -, merthogy ilyen néven több település is fut az országban - egy építészetileg igen vegyes képet mutató kolostorkomplexummal is büszkélkedhet. Bevallom, abban reménykedtem, hogy majd minden épületbe bejuthatok a 120 koronás belépővel, de "csak" az 1712 és 1726 között épült bencés...
  15. A Camp Karolina volt az egyetlen olyan szállásom, amit még tavasszal feljegyeztem magamnak abban a tervezetben, amiben még az óramutató járásával megegyező irányban nyomtam volna le a kört. Miután a cseh-turné mellé beugrott plusz tételként a Stelvio is, ezért fordítottam a menetirányon, így...