Szín
Háttérszín
Háttérkép
Szegély színe
Font Type
Font Size
  1. Négy részben fogom leírni, hogy milyen módon lehet eljutni manapság a motorjogsihoz, hátha pár kezdő embert érdekel.

    Első lépésben meg kell határozni, hogy milyen kategóriájú jogsit is szeretnél, ez függ: korodtól, választott motorodtól. 4 lépcsőfok van:
    - M, ami 14 éves korhoz kötött ezzel segédmotoros kerékpárt (azaz kismotort) vezethetsz, ami max. 50 cm3
    - A1, ami 16 éves korhoz kötött ezzel max. 125 cm3 és 11 KW teljesítményű motort (rendszámos) vezethetsz.
    - A korlátozott, ami 18 évhez kötött ezzel max. 25 KW teljesítményű motort vezethetsz. De 125 cm3-nél nagyobbnak kell lennie a motornak amivel vizsgázol.
    - Korlátlan A, amit 21 éves kortól vagy 2 év A1 vagy A korl tapasztalattal lehet letenni.
    Ehhez viszont min. 35 KW teljesítményű motor szükséges.

    Ha kiválasztottad a megfelelő kategóriát, először el kell menned orvosi alkalmassági vizsgálatra a háziorvosodhoz, ami 6000 ft és 10 évre szól. (kivéve: M kategória)
    Ezek után kiválasztod milyen sorrendben szeretnéd megcsinálni a vizsgákat. Én elsőre az elsősegélynyújtó tanfolyamot csináltam meg, ami kb 10.000 ft-ba volt benne, könyvvel, vizsgadíjjal, és tanfolyammal együtt. Aránylag egyszerű anyag, 2 hét alatt be is lehet fejezni kb. 5 alkalom az oktatás. Ha részleteiben akarod megcsinálni, akkor ez azért is jó kezdésnek, mert független a tanfolyamtól. Lényegében bármikor letehető és egy egész életre szól, azaz csak egyszer kell megcsinálni, más jogosítványhoz nem szükséges.
    A vizsga úgy zajlik, hogy behívnak 3 embert, mindenkinek mesterséges lélegeztetést kell adni egy bábunak. Utána húzni kell egy szituációt, aminek a és b része van! Mindenképpen olvassátok el mind a két kérdést, ne csak az elsőt. Pár percet kapsz, hogy végiggondold a helyes választ. Ha sikeres a vizsgád, kapsz egy igazolást, hogy sikeres elsősegélynyújtó vagy.
    Egyébként ezt a vizsgát bármikor leteheted, akár utoljára is, csak amíg ez nincsen meg addig nem kaphatod meg a jogosítványt.

    Gyakorláshoz segítség: http://www.elsosegelyhely.hu/tesztvalaszto2.html
    Szegecs kedveli ezt.
  2. Hétfőn nagyon szép idő volt, nem hagyhattam szegény motoromat csupa sárban. Az előző tulaj nem adott a tisztaságára. Körülbelül 3 óra lehetett, mikor neki kezdtem, fenntről indultam ott még nem is voltak bajok :) De mire a blokkhoz értem... érdekes látvány fogadott. Sajnos le volt vágva a sárvédőnek a vége, és így nem fogta fel az esőt, ami eredetileg a funkciója lenne. Teli volt rászáradt sárral minden. Elkezdtem kapargatni, kisebb nagyobb sikerrel. Ebből én arra következtetek, hogy az előző tulaj nem a rendes aszfalton közlekedett vele :( Ezután fogtam a higítót, és az olajos részeket a blokknál azzal kezdtem el törölgetni, uztána száraz rongyal áttöröltem a higítós részeket. A küllők között is alaposan kisikáltam, most már azt hiszem nagyjából elfogadható kinézete lett :) Ti mivel mossátok a motorotokat?
    Ha van jó ötlet az olajos részekre, halljam :)
    Szegecs kedveli ezt.