Nagyrobogó

PapírCica témája a 'Motormárkák' fórumban , 2017 Július 17.

  1. PapírCica

    PapírCica Origami-motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2010 Február 18
    Üzenet:
    1,002
    Kapott Lájkok:
    1,319
    Sziasztok!

    Szeretnék venni munkába járáshoz egy nagyrobogót. Ki milyet ajánlana és miért?
    A negatív tapasztalatokat is örömmel veszem, hisz épp olyan sokat lehet belőlük okulni mint a pozitívból.
    A használhatósági, kényelmi szélvédelmi stb szempontokon túl ha van szervizelési tapasztalat azt is megköszönöm!
    Amit tudni kell az én munkába járásomról, hogy Isaszeg- Árpád híd útvonalon, nulláson m3 bevezetőn közlekedem, kb 35 km oda, ugyanennyi haza.

    Köszi a segítséget!
     
    #1
  2. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    11,896
    Szia, nekem a burgonyák és a silver wingek voltak eddig a legszimpatikusabbak ingázó nagyrobinak. Leginkább azért, mert elég sokat lehet pakolni bele, egészen lelkesek (még a 400-asok is), meg róluk hallom a legkevesebb garázsbangugolást.
     
    #2
    PapírCica kedveli ezt.
  3. NaNa

    NaNa nanana, Life is Life! Fórumvezető CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Április 21
    Üzenet:
    23,576
    Kapott Lájkok:
    11,400
    Az uramnak van egy Yamaha Xenter 125. Ő szereti. Azért vette, mert azzal már fel lehet menni a nulásra. Én még nem próbáltam. :D
     
    #3
  4. PapírCica

    PapírCica Origami-motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2010 Február 18
    Üzenet:
    1,002
    Kapott Lájkok:
    1,319
    Az oké hogy papíron már felhajthat vele, de van is benne annyi kakaó hogy az a felhajtás ne legyen életveszély? úgy értem pl a kistarcsai felhajtónál m3 fele, nem nagy táv van felgyorsítani, ott bizony húzni kell neki...
     
    #4
  5. NaNa

    NaNa nanana, Life is Life! Fórumvezető CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Április 21
    Üzenet:
    23,576
    Kapott Lájkok:
    11,400
    Sosem panaszkodott... 130 kiló pedig. :D
    Előtte 50-essel járt. Illetve még az is megvan, csak azzal nem lehet pályázni.

    Majd egyszer kipróbálom...
     
    #5
  6. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    11,896
    Az új 300-as T-max yamaha vérlomha, azt nem ajánlom. Túl nagy rajta a sok műanyag és már kevés neki a blokk.
     
    #6
    PapírCica kedveli ezt.
  7. zéé77

    zéé77 Vendég

    Nem tudom mennyit szeretnél rá szánni. De, szerintem a 125-ös liberty-k nagyon jók, nagy kereke van, rengeteg alkatrészt kapni hozzá, akár bontottan, akár újonnan.. A kérdés csak az elég-e neked a teljesítménye.Vagy jó a honda sh szériája is, 125, 300...szintén jó felépítésű, a 300 baromi jól is megy, ellenben magas az áruk illetve drága az alkatrész hozzájuk honda mivoltuk miatt. Nekem nagyon tetszenek a yamaha 250-es xmax-ai is... Bár baromi magas az áruk ės a dhl-s futik nem voltak oda értük, mert viszonylag sokat panaszkodtak rá. Bár õk nagyüzemben használják. Jók a scarabeok is, bár rossebesen csúfak, ellenben széles a ccm paletta... De, véleményem szerint a pénztárcád dönti el, nehėz tanácsot adni úgy, hogy nem árultad el, mennyi mit rá tudsz szánni. Nekem a nagy robesz 150ccm felett indul és ha nem szarkupacot akarsz venni, az zsebbe nyúlós.. Egy jó àllapotúért tuti 300 felett kell fizetni.
     
    #7
  8. PapírCica

    PapírCica Origami-motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2010 Február 18
    Üzenet:
    1,002
    Kapott Lájkok:
    1,319
    Sziasztok! Köszönöm a tanácsokat. A 125-ösökkel kicsit szkeptikus vagyok, tudnak azok egyáltalán stabil 100-as utazót? (Merthogy nulláson az alatt közlekedni életveszély, főleg a reggeli csúcsban.) Jah, meg tényleg utazóban százat, mert az hogy kipréseli belőle az ember és a végsebességben van meg a 100 nem túl jó. a régi kis piros robesszal is így jártam, állandóan max-on húztam, aztán egyszercsak beállt a henger, eltört a hajtókar, és annyi volt, irány a szervíz..... Na ilyet nem szeretnék.
    Szóval a kérdés hogy van-e olyan 125-ös aminek 100 az utazója, vagy ilyet csak 250-esek között keressek, esetleg még magasabb ccm-ben???? Jah és fontos a szélvédelem, merthogy magas vagyok, és robogón ne vigyen már le a huzat minden reggel....
    Azért nem szabtam egyenlőre árat zéé, mert azt kell előbb kipuhatolni hogy milyen motor felel meg a fent leírt igényeknek. és szerencsére most vagyok olyan helyzetben hogy az igényeimhez válasszak jó robogót ne a pénztárcámhoz kényszermegoldást. természetesen ár-érték arányban jót szeretnék, és természetesen nem vadi újat milliókért, mert az meg hülyeség.
     
    #8
  9. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    11,896
    Mennek annyit, de utazónak inkább 90 körül, ha hosszú életűt szeretnél. Szerintem ingázásra legalább 250 és 300 ccm-től tervezz.
     
    #9
  10. storm

    storm Benzintyúk

    Regisztrált:
    2008 Május 14
    Üzenet:
    530
    Kapott Lájkok:
    510
    ahogy Mina mondja. ugyan ki tudod préselni az utazó 100at is egy 125ösből, ha nem vagy olyan nehéz, mint én, de nagyobb köbcentihez nem csak nagyobb sebesség, de sokminden más pozitívum is jár. szóval igazi nagyrobogót keress, 250 felett.
     
    #10
  11. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    11,896
    A tesztmotorok esetében a 125-kösöknél a legnagyobb végsebesség idáig hátszélben, 10 km-es lejtőn 115 km/h volt kb negyed órán keresztül gyorsítva, míg a legutóbbi 310 ccm-s bmw-n 160-nál csak pilléztem a 70 kilómmal.... ha nagy plexi lett volna rajta meg gyanúsítom a rossz órával, de a fejemet le akarta tépni a szél, tehát az kb annyi is volt... Ráadásul nő vagy, meg is fogod rámolni rendszeresen a vasat bevásárlásügyileg, a saját súlyodon kívül is fog az cipekedni, kell a tartalék. Ráadásul túrázni is szoktál, nem baj ha a robesz tartalékosként is figyelhet ha lesántul a nagyló. Kerületen belül, falun belül, kisvároson belül 50-125 ccm, de ha napi 50 km-nél többet mész majd vele, ráadásul pályán is, a végsebesség a biztonsági előremeneküléseknél létfontosságú szerintem.
     
    #11
    PapírCica kedveli ezt.
  12. zéé77

    zéé77 Vendég

    A 125-ösök valóban nem egy erõművészek, bár sztem azért alkalmasak arra, amire Cic használná. Bár ez szubjektív, függ attól kinek mi a biztonság konfortja. A kicsi lead-el is simán autópályáztam, sosem volt gondom abból, hogy kb 85 a végsebessége, 70--es utazóval. A megvétel miértje is meghatározza. Ha azért gondolkodik robeszba, mert tetszik neki és szereti õket, akkor széles a paletta. De, ha mondjuk gazdaságossági megfontolásból venné, hogy kicsi a fogyasztása és olcsóbb a munkába járás mint a Cb500-al, akkor én a 125-öst választanám.. Mert egy 250-es vagy e fölötti robesz szerviz/pénz igénye sem kevesebb mint a Cb-é... És nem fogyaszt annyival kevesebbet sem mint a cb... De, ezen okokat csak Cic tudhatja.
     
    #12
    NaNa kedveli ezt.

Megosztás