Motorgumi tapasztalatok

NaNa témája a 'Motorszerelés' fórumban , 2008 Július 17.

  1. alvaro

    alvaro Homura-chan megtestesült önzése

    Regisztrált:
    2012 Augusztus 24
    Üzenet:
    520
    Kapott Lájkok:
    189
    1-est valószínűleg úgyis csak olyan régit kapnék, amit úgyse mernék föltenni a motorra, annál azért konzervatívabb vagyok :eek:

    Mondjuk a "bemelegszik" dolog egy kicsit visszariaszt, mert hőt termelni csak gördülési ellenállással lehet, az meg - nekem - közellenség. A K73-mal is az a fő bajom (a hátsó gyors kopásán túl), hogy ~1 decivel megnőtt vele a fogyasztásom.

    Inkább olyan kéne, ami hidegen is jó, tudván, hogy sose lesz meleg. Meg gondold el, mikor van mondjuk -5 fok, és a metsző menetszélben nem nagyon megyek 50 fölött, hogy szét ne fagyjak, akkor esélye sincs "bemelegedni"... más kérdés, hogy merevre fagyva olyan közel függőlegesen közlekedek, hogy csak na :D

    szerk. ja, a kesztyű! Ha hazamegyek, és otthon is maradok beírni, megnézem, hátha rá van írva... amúgy fogalmam sincs, úgy vettem, hogy nagy nehezen szerzett a nagyvas.hu-s srác 2 modellt (azóta le is vette a listáról asszem), fölpróbáltam, és amelyiknek nem nyomta a protektor a bütykeim, azt vettem meg, a nevét is nem néztem egyáltalán. Kicsit nagy is rám, de legalább nem fáj viselni...
     
    #141
    Utoljára módosítva: 2012 Szeptember 6
  2. NaNa

    NaNa nanana, Life is Life! Fórumvezető CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Április 21
    Üzenet:
    23,576
    Kapott Lájkok:
    11,400
    Én ennél a pilotnál elvesztettem a fonalat... ez valami BMW-s titkos projekt?
     
    #142
  3. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Michelin, és nem annyira titkos... a Pilot Road/Pilot Road 2 gumikról folyt az eszmecsere :) De azóta már a 3-nál járnak...
     
    #143
  4. Babulu

    Babulu Hivatásos Darazsász CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2009 Március 8
    Üzenet:
    4,796
    Kapott Lájkok:
    4,218
    Neeem :) A Michelin Pilot Road gumijáról megy az eszmecsere, aminek idén jött ki a harmadik generációja.

    Amúgy azt mondják az nagyon tuti. Egyébként -5-be semmilyen motorgumi se tapad, még az esőgumák se. Téli gumit meg asszem csak robeszokra gyártanak. Óvatosan a 0 fok alatti motorozásokkal.

    Nekem csak egy hüvősebb élményem van. +5 fokba hazajöttünk, ki ki a saját motorján. Nekem nyári bőrkesztyűm van, mert a télibe nem tudok vezetni. Na itt már megalapozódott a nap. 35 km alatt úgy szét fagytam, nem mertem 60-nál gyorsabban jönni és a Zümi is alig akart beindulni. De még előttünk volt az évadzáró fazertúra a Kékesre. Itthon magamra raktam még egy réteget, de már át voltam fagyva szóval érzetre sok különbség nem volt. 2 aláöltöző, alul felül; póló, pulcsi a termóbéléses kabim és egy motoros farmer, maszk. Dunakeszin elkezdett esni, magamra raktam az esőruhát. Jah és persze a téli tyű, mert csak utas voltam. Így indultunk neki a Mátrának, szakadó esőben. Volt egy kisebb megálló Hatvannál, addig szakadó eső, majd fokozatosan elállt. A kövi megálló a Mátraházi parkoló volt. Aztán fel a kékesre. Na itt már nagyon fostam, mert nem jártunk még arra és a 2. kanyarban azt hittem lefekszünk (rutintalanságból is, de 3.ban akarta a Drága bevenni a hajtűs, emelkedős kanyart) Aztán mérséklődött a tempó, persze csak nekünk. Fent köd volt és némi hó, meg 0 fok se nagyon. Felmentünk a házba, kajáltunk, kicsit átmelegedtünk. Aztán irány haza. Már Hatvant is elhagytuk, amikor megálltunk pihizni. Már a nap is sütött kicsit, de nem hiszem, hogy 10 foknál több lehetett. Végül épségben és minden gond nélkül értünk haza. Én azért is paráztam, mert hipersport gumi volt az FZ-n, de tapadt a 0 fokba is, két személlyel. Persze a többiek egyedül úgy mentek mint a meszes. Nem is értem.

    Na ekkor fogalmazódott meg bennem a rendes cordura szett iránti igény. Ugyanis a párom, aki már rendelkezett ilyennel még csak nem is fázott (jó, hát azért pasi na) én meg 2 órát olvadoztam a kád forró vízben itthon. És télen beszereztem a Bering 3in1 szettemet, amit tavasszal csak félig tudtam kipróbálni, mert jött a jóidő :D Kesztyűt meg azóta se találtam, mert iszonyat kicsi a kezem. Igazából most egy gora texes bőrt akarnék venni, ami jó lenne nyáron esőben, vagy kicsit hüvibe, a lényeg, hogy protektoros legyen. De nincs gyerek méretben :S
     
    #144
  5. Tagama

    Tagama Vendég

    Uff, ezt jó benéztem, nah szóval helyesbítek: Eredetileg Pilot Road és Power voltak a papucsaim, azt már ne kérdezzétek, h melyik volt elől, és melyik hátul. Én áprilisban a Power-t vettem előre is és hátra is! Bocsánat!
    A vélemény viszont változatlan: hidegben is kiváló!
     
    #145
  6. Babulu

    Babulu Hivatásos Darazsász CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2009 Március 8
    Üzenet:
    4,796
    Kapott Lájkok:
    4,218
    Az egy jó kis ragadós sportgumi :) A kopásáról nincs adatom, de sportosságából adódóan gyanítom nem éppen az a fajta, ami elmegy 15-20 e km-t. Viszont tapad mint állat :D
     
    #146
  7. Tagama

    Tagama Vendég

    Az ám :) ! Amikor megrendeltem, hozzá kellett írni, h milyen márkára / típusra lesz, és felhívtak, h biztosan ezt akarom-e, mert ez egy szupersport gumi, és 5e km alatt elfogy. Erre mondtam a srácnak, h az én motorom nyilván nem szupersport és nem is arra használom :D Áprilistól- júli végéig 12e km ment bele, és még messze nincs elfogyva :)
     
    #147
  8. alvaro

    alvaro Homura-chan megtestesült önzése

    Regisztrált:
    2012 Augusztus 24
    Üzenet:
    520
    Kapott Lájkok:
    189
    Gondolom, a hátsó lehetett a Road, oda szoktak keményebbet tenni a gyorsabb kopás ellen.
    Gyanítom, hogy a Metzeler eleve gondolt rá a Z6 esetében, mert nekem azok határozottan egyszerre koptak.
    Bezzeg a Heidenau K73-nál nagyon nagy a különbség.
     
    #148
  9. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Motorfüggő lehet, nálam nem volt olyan, hogy az első Z6 ne szolgált volna ki két hátsót. Mondjuk az igaz, hogy a GSX1.4 nem is egy pillekönnyű enduroszármazék, használni meg jó ideje szinte csak teljes terhelés környékén használom... :D
     
    #149
  10. Tagama

    Tagama Vendég

    Na tessék, NaNa szétültetett :)

    Én a Metzeler Lasertec-et használtam a GS500-on, de sosem szoktam meg, rendkívül csúszkált. nagyon utáltam. Most az eladáshoz a hátsót le is cseréltem, mert olyan volt, mintha papíron mennék. Egy erősebb fékezéskor a hátulja olyan látványosan elindult, h a mögöttem levő autós azonnal lemaradt. De az úthibákról is lecsúsztam, pedig se öreg nem volt még, se kopott. Szinte az összes szőr rajta volt még, nem is mertem döntögetni. Ehhez képest most az új Bridgestone Battlax BT45-ről szinte az összes szőrt lekoptattam két hét alatt, az utolsó sor van meg még, de ahhoz már tényleg feküdni kéne :) Nagyon puha gumi, de utassal is nagyon jól tapad.
     
    #150
  11. Picar

    Picar Csipcsiripp :) CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2008 Január 7
    Üzenet:
    4,392
    Kapott Lájkok:
    290
    Ez furi, mert Ádám meg a Lasertecet sírja vissza állandóan :)
     
    #151
  12. zéé77

    zéé77 Vendég

    Csak a Barum!Rock n Roll...brumm-brumm :D
     
    #152
  13. alvaro

    alvaro Homura-chan megtestesült önzése

    Regisztrált:
    2012 Augusztus 24
    Üzenet:
    520
    Kapott Lájkok:
    189
    Nekünk most a GV250-en van elöl Lasertec, és a gyári Shinkohoz képest egy isten az a gumi. Azzal kész halálfélelmem volt esőben, ezt meg érzem, hogy az úton van.
    Hogy hátul miért nem az van? A méretek miatt. Gyakorlatilag nem kapható olyan gumi, amit Hyo GV250-re párban föl lehetne tenni. Jól kifundálták ezt a koreaiak :D
     
    #153
  14. alvaro

    alvaro Homura-chan megtestesült önzése

    Regisztrált:
    2012 Augusztus 24
    Üzenet:
    520
    Kapott Lájkok:
    189
    Akkor te összehozol mindent, ami eszi a hátsót: brutális mozdony, nyeles kigyorsítások... úgy nyalhatja el a gumit, mint a fagyit szokás :D

    Egyébként úgy spekulálok, hogy már csak a használatot illetően is erősen hátsó-centrikus volnék: a kis átlagsebesség és a fékfóbia kíméli az első gumit, de a folytonos gyorsítgatás ad azért a hátsónak - szerencsére azért nem úgy, mintha a te gépeddel csinálnánk ugyanezt, és nem is annyira, mintha leforgatnám a fokozatokat. Ha még gyakran motorfékeznék is, akkor kapna csak igazán :D

    Bele se merek gondolni, mit csinálna ez a K73 egy durvább gépen, durvább módon használva, ha nekem lekopik 10-12 ezer alatt hátul. Így se élnek valami sokat. Bezzeg az első...
     
    #154
  15. Tagama

    Tagama Vendég

    Hát gondolom azért a TDM-en nem 130-as virslicske van ;-) Nekem ebben a keskenységben nem jött be :)
     
    #155
  16. Picar

    Picar Csipcsiripp :) CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2008 Január 7
    Üzenet:
    4,392
    Kapott Lájkok:
    290
    Tény, hogy nem mindegy min :)
    Nekem most csodás mesés Vee Rubber gumik vannak az MZ-n :D:D:D:D De kap majd egy pár Kendát vagy Heidenaut, ha hajlandó lesz menni végre... Persze a haverok már mutogatták a 20onezres Contikat, hogy azzz jó, vegyek rá olyat! :D
     
    #156
  17. Zöld Piszok

    Zöld Piszok A CsaM legzöldebb segge

    Regisztrált:
    2008 Augusztus 8
    Üzenet:
    11,037
    Kapott Lájkok:
    1,632
    F.szt kell arra conti, a futárok hejdenaut használnak és nem azért mert olcsó hanem azért mert jó, én is azt használok! ;)
     
    #157
  18. Picar

    Picar Csipcsiripp :) CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2008 Január 7
    Üzenet:
    4,392
    Kapott Lájkok:
    290
    Persze hogy nem kell rá. De tudod, más faszával könnyű verni a csalánt :D
     
    #158
  19. tt100

    tt100 Motorbiciklista

    Regisztrált:
    2009 Március 23
    Üzenet:
    12,148
    Kapott Lájkok:
    1,391
    Kendát verd ki a fejedből gyorsan,ha azt teszel rá,még a motorozást is meg fogod utálni és elátkozod a napot amikor megvetted ;)
     
    #159
  20. fneildi

    fneildi Benzintyúk CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2010 Március 14
    Üzenet:
    1,729
    Kapott Lájkok:
    242
    Egyetértek,a Kenda egy rakás szar!
     
    #160

Megosztás