csam hír: Mire figyeljek, ha motort vásárolok?

NaNa témája a 'Motoros hírek a Csajokamotoron.hu-ról' fórumban , 2014 Szeptember 4.

  1. NaNa

    NaNa nanana, Life is Life! Fórumvezető CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Április 21
    Üzenet:
    23,583
    Kapott Lájkok:
    11,649
    [​IMG]
    Eljött a pillanat, amikor azt mondhatom: „Véééégre motort vehetek!" Millió apróság van, amire oda kell figyelnem, ezért tapasztalatlanként ...

    Bővebben...
     
    #1
  2. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    :confused:
    ...olvasd el a Csajokamotoron.hu fórumának "Milyen motort vegyek elsőnek?" topicját, ott összegyűlt már egy kevés tapasztalat és jótanács...:D
     
    #2
  3. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    OK, leszek konstruktív is.

    Ha már ennyire megtörtént a bevésődés, hogy el van döntve, mi a kiszemelt, meg az is, hogy mennyi keret van rá, akkor az ennek a kettőnek megfelelő találatokat kell csak állapot, és egyéb paraméterek szerint szortírozni.

    Az állapot nyilván az egyértelműbb, lefutott, repedezett gumik, végüket járó kopó alkatrészek (fékbetét, féktárcsa, lánc, akku), általános esztétikai állapot (horpadások, festés állapota, krómok rozsdásak-e, ha igen, mennyire, menthetőek-e esetleg egy tisztességes pasztázással, üléshuzat repedt-szakadt-e), első-hátsó teleszkópok folynak-e, dolgoznak-e rendesen (álló helyzetben lenyomva az elejét-hátulját, nem szabad hirtelen visszarúgnia, vagy 2-3-nál többet utánlengenie), működik-e rajta minden, indul-e rendesen hidegen-melegen, van-e rendes alapjárat, füstöl-e kéken, menet közben veszi-e rendesen a fokozatokat fel-le, nem húz-e valamerre, a kormánynak van-e határozott középállása (kormánycsapágy kopott/berágódott-e), megtorpanás nélkül gyorsul, üresben, gáz visszaengedésre leejti-e a fordulatot alapjáratra időben, fékek fognak-e rendesen, kuplung kiemel-e... hirtelen ennyi jut eszembe.

    Az "egyéb" szerintem csak ezután jön, ha műszakilag rendben van(nak) a kiszemelt(ek), lehet olyanokat nézni, hogy melyiken van (ha van) több, neked tetsző extra (háttámla, pihenő lábtartó, oldaltáska, nem gyári kormány, bőrmarkolat, sasfej, LED-es menetfény, koporsó-hátsó lámpa, szemöldökök a lámpákon, ízlés szerint), mennyi műszaki van még rajta, megér-e annyi utánajárást, hogy itthon forgalomba helyeztesd, ha esetleg külföldről behozott, vagy inkább nézel itthonit, mert azt csak átíratni kell, ilyenek.

    Szerintem, mindenképpen érdemesebb egy tuti műszaki állapotú gyárit megvenni, mint egy műszakilag leharcolt, de csillivillit, mert hiába néz ki szépen a garázsban, ha éppcsak menni nem tudsz vele, és többet van szerelőnél, mint úton. Persze, felextrázni is költség, de attól még működik, hogy nincs rajta bőrrojt, viszont, ha nem tudod használni, mert mindig előjön rajta valami, az nettó bosszúság, előbb-utóbb megöli az összes örömödet, és már akkor se lesz kedved ránézni se, ha amúgy üzembiztossá vált.
     
    #3
    NaNa kedveli ezt.
  4. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Eszembe jutott még valami... egyrészt ránéztem a Használtautóra, és a legolcsóbb 250-es Marauderek 350-nél kezdődnek. Egész konkrétan kettő van fent, ami 350 és 400ezres irányárú, az összes többi 450 és fölfele.
    Namost... ha úgy állsz a dolgokkal, hogy most van max. 400ezred motorra, és jópár évig nem nagyon látsz rá esélyt, hogy lecseréld, akkor, szerelem ide vagy oda, gondold át még egyszer alaposan, mit szeretnél. Egyrészt (szerintem), nem érdemes nagy pénzeket költeni egy kezdőmotorra, amit előbb-utóbb úgyis lecserélsz, és sose látsz viszont belőle annyi pénzt, amennyit beleraktál. Főleg nem egy olyan kategóriájúra, ami, finoman szólva, szűk piaccal rendelkezik. (250-es, tehát már minimum egy A2 jogsi kell hozzá, viszont alig tud többet, mint egy 125-ös, amire viszont elég egy B125 - ha valaki kis városi rohangászóst keres autó helyett, annak sok, aki túrázna is hosszabb távon, vagy 2 személlyel, annak meg kevés, és eleve nagyobbat, de legalábbis erősebbet vesz - ha később cserélni akarod, és kelleni fog az ára az újba, várhatsz hónapokig egy hasonszőrű szerelmesre, aki hajlandó értelmes pénzt adni érte.)
    Gondolj bele abba is, hogy hosszabb távon, mire szeretnéd használni a motorodat. 250-es choppert mondjuk még pont nem vezettem, 125-ös Viragot viszont már igen. 90-100-nál szenved, a kényelmes utazója olyan 80km/h körül van. Sokkal többre egy 250-es se képes. Városban elkaristolni, rövidebb túrákra menni tökéletes, de ha mondjuk rendszeresen akarod vele nyomni a Püspökladány-Budapest távot, nem lesz nagy öröm, hogy sorban tolnak le az idióta román kamionosok az árokba, és kihívás lesz egy 70-nel haladó IFA-t megelőzni. Másrészt, ha elkezdesz a haverokkal is menni erre-arra, és a tied lesz a legkisebb motor, előbb-utóbb nyűgös lesz nekik rád várniuk, neked meg azon görcsölni, hogy már megint rád kell, hogy várjanak. (Persze ez már erősen függ a társaság kompromisszumkészségétől, de nagyobb csapatban általában az az egészséges, ha nagyjából azonos ritmusban haladni tudó motorok és motorosok mozognak együtt.)
    Szóval, ha most úgy állsz, hogy behatárolt a kereted, hosszabb távra (legalább 4-5 év) keresel motort, és mindenképpen chopperben gondolkodsz, fontolj meg legalább egy 400-ast. Nyűgösebb azt se lesz vezetni, de kisebb eséllyel növöd ki a tartalékait 2 szezon alatt. Ha viszont mindenképpen 250-eshez és chopperféléhez ragaszkodsz, legalább ne szűkítsd be a keresést egy (ráadásul relatíve drága) típusra. Műszakilag-méretileg ugyanezt tudja pl. egy GN250, 200ezerrel olcsóbban, bár stílusban inkább a 80-as évek közepének japán softchoppereit hozza.
     
    #4

Megosztás