Milyen motort vegyek másodiknak?

NaNa témája a 'Motorozás' fórumban , 2016 Január 28.

  1. NaNa

    NaNa nanana, Life is Life! Fórumvezető CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Április 21
    Üzenet:
    23,576
    Kapott Lájkok:
    11,400
    Témaindító:

    A Facebookon Anna kérdezi:


    "...lassan nagyobb motor vásárlásban gondolkodom,hogy a Harley D. 838 nah azt nem hittem volna,hogy női körtökben népszerű de miért? És pl ami meg szerintem tipikusan női motor a Yamaha virago abból meg 750-es nincs is nagyon legalább is ebben a közegben. Számomra ez érdekes .
    ....

    Csak azért kérdezem,mert pont ez a 2 márka és típus közt gondolkodom ,valamint még a Virago 535. Sokan tanácsolták azt nekem,hogy érdemes megcsinálni a lépcsőt. Tehát,hogy a 250 -es Mz-ről ne akarjak egyből egy 750 cm3-s motorra ülni. Bár...Ugye az 535-ös is igazából jó lenne nekem, már annak is nagyon tudnék örülni,csak attól félek,hogy hamar elmúlna az újdonság varázsa és lehet,hogy egy 750-est pedig sokkal tovább használnék mielőtt onnan átugranék egy még nagyobb motorra. Mert szerintem az 535 és a 750 -ben annyira azért nincs nagy különbség ,mint a 750 és az 1100 és 1200 között. Bocsánat hogy ezt taglalom,tudom ez nem ide tartozik grin hangulatjel csak kíváncsi vagyok a véleményekre ezzel kapcsolatban. Valamint arra lennék még kíváncsi,hogy akinek most 700 cm3 fölötti motorja van az a jogosítvány után egyből arra ült vagy kisebb motorral kezdte? Csak hogy én bonyolítom-e túl a dolgot "
     
    #1
    Vica67 kedveli ezt.
  2. NaNa

    NaNa nanana, Life is Life! Fórumvezető CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Április 21
    Üzenet:
    23,576
    Kapott Lájkok:
    11,400
    Én ezt válaszoltam:

    Sokkal kevesebben válaszoltak, mint ahány motoros csaj van. Amúgy a kérdésedre így csípőből azt válaszolnám, hogy míg a Sportsterből lehet újat venni, illetve a régi sem olyan túl bonyolult, a Viragot már nem gyártják, amik vannak, azok nagyon öregek, ezért lehet, hogy egy nő nem szívesen vállal be egy ilyen motort.
     
    #2
    ekime6 és Vica67 kedveli ezt.
  3. Vica67

    Vica67 Gyalog

    Regisztrált:
    2012 Szeptember 20
    Üzenet:
    8
    Kapott Lájkok:
    22
    Nem hülyeség a kérés Anna:)
    Mindenképp próbálj ki egy nagyobb mocit mielőtt megvennéd.
    FZX 250-ről ültem át egy Drag Star 650.-re.Előtte próbáltam egy 600 Hornetett nagyon tetszett kezes volt de , igen de apa választott nekem motort ...
    nem bánom mert kezes imádom a Dragot. Véleménye szerint ha a Hornett mellett dönt hamar földhöz vágom magam és nem az a cél:)
    750-es viragoja volt sajnos csak a baj volt vele műszakilag.
    Ne kapkod el !! Megtalálod a neked valómotort :) :banya:
     
    #3
    NaNa kedveli ezt.
  4. zéé77

    zéé77 Vendég

    jó az mz 250....
     
    #4
    PapírCica kedveli ezt.
  5. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    250-es MZ-ről egy 750-es chopperre ülni azért nem tűnik annyira világtól elrugaszkodottnak. Legalábbis annál semmiképpen se rosszabb, mint nulla gyakorlattal felülni... :) Az 535-750 között tényleg nem lesz akkora különbség, ami miatt ne lenne szabad bevállalni a nagyobbat, ha éppen abból jön szembe egy jó állapotú jó áron. Az viszont igaz, hogy a Viragokat jó ideje nem gyártják, lehet, hogy érdemesebb lenne helyettük a Drag Star-okat nézegetni.
     
    #5
    NaNa kedveli ezt.
  6. NaNa

    NaNa nanana, Life is Life! Fórumvezető CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Április 21
    Üzenet:
    23,576
    Kapott Lájkok:
    11,400
    Csak a Virago szebb...
     
    #6
  7. Bikerheart

    Bikerheart Gyalog CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2010 Október 22
    Üzenet:
    21
    Kapott Lájkok:
    28
    Köszönöm szépen a válaszokat! :)

    Az Mz-t természetesen megfogom tartani a másik motor mellett. Nagyon sok munka van benne és ilyen nincs is nagyon még egy a világon :D Nem érni meg nekem eladni. Meg azért jó vele menni én nagyon szeretem. Egészen más élmény. De azért vágyom már a nagyobb motorra is. Az is másfajta életérzés. Mindenképpen chopper-cruiser -ben gondolkodom. De akkor az a lényeg,hogy ne ijedjek meg a 700-asoktól. Csak gyakorlás kérdése. Arra is átlehet szokni,csak sokat kell vele menni :)
    Azért is gondolkodtam Virago-ban mert páromnak az van egy 535-ös kb 4éve és már úgy érzi,hogy nagyobbra szeretné cserélni. Pedig neki pl ez az első motorja. Mentem vele egy kis kört és nagyot tetszett. Meg a formája is inkább közel áll hozzám. De azért mert neki ilyen van még nem szeretnék feltétlenül én is csak virago-ban gondolkozni. Szívem vágya egyébként a Harley 883 Sportster. Egyszer amikor egyedül mentem a Visegrádi kilátóhoz akkor egy motoros pár,akinek ilyen motorja volt ,megengedte ,hogy ráüljek és szerintem jó áll nekem :D Meg tetszik az ereje. És az egész motor. Tudjátok az az érzés,hogy "Ezz nekem kell!! " 11214254_980141288673489_5787223173268138441_n.jpg

    Csak hát.. 1.700.000 és 2.500.000 között mozog az ára. Legalább is még tavaly nyáron úgy láttam. És szerintem a szerviz meg az alkatrészek sem éppen olcsóak.. Mondjuk ha külföldről hozatnám be talán akkor ok,mert ott biztos dugig lehet a piac Harely-s alkatrészekkel. De úgy érzem,hogy ez még nekem megfizethetetlen és inkább megelégednék egy 700,000 körüli jó állapotú öregebb motorral,aminek szintén tetszik a formája és magaménak tudom érezni az egészet. Bár úgy néztem,hogy ezen az áron inkább 650 vagy 500 cm3 motorokat lehet kapni,amik jó állapotban vannak. Megéri inkább várni és még gyűjteni a nagyobb motorra? Vagy próbáljak külföldön kifogni egy jó üzletet? hmmm biztos mindenkiben megvoltak ezek a kérdések,amikor először választott úgymond "nagy" motort :D Persze akinek ott volt a lehetősége,hogy már a zsebében 2millával indult neki,ott nem kellett így variálgatni az biztos :D
     
    #7
    NaNa, Vica67 és zéé77 kedveli ezt.
  8. Babulu

    Babulu Hivatásos Darazsász CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2009 Március 8
    Üzenet:
    4,796
    Kapott Lájkok:
    4,218

    És ha a párod kinőtte a Viragot, miért nem veszed át tőle és vált ő nagyobbra? Aztán ha mégsem elég, még mindig gondolkodhatsz a Harley-ban, szerintem ;)
     
    #8
    Vica67 és NaNa kedveli ezt.
  9. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    A másik fele, hogy nem hiszem, hogy a kötelező szervizes alkatrészek lényegesen drágábbak lennének egy Harleyhoz, mint egy rendesen karbantartott japánhoz. Jó minőségű olaj literje így is-úgy is 2500-nál kezdődik, ha igényesebb az ember, és elmozdul mondjuk egy Motul 5100 fele, az meg jó 3500. Olajszűrő az enyémbe is minimum 2000, levegőszűrő 6-8000 (inkább 8...), gyertya darabja 2500... ha összeadogatod, még szervíz-óradíj nélkül is, simán összejön egy szimpla olajcserére, japán motornál is minimum 12-15000Ft anyagköltség, ha a légszűrőnek, gyertyáknak is lejárt, akkor meg jó 20-30.
    A Viragonak (de, ha emlékeim nem csalnak, abból is csak az 535-ösnek, meg az 1100-asnak) megvan az az előnye, hogy kardános, azoknál legalább lánccserével nem kell számolni, de a gumi mindegyiken fogyóeszköz, hasonló méreteknek ugyanabból a márkából kb. ugyanaz az ára, gyakorlatilag tökmindegy, hogy egyikre veszel egy 100/90-18 collosat, másikra 90/90-19-eset, pénzben kb. ugyanott vagy. Ha valami láncosat veszel végül, az kímélős használat mellett is cserés lesz legkésőbb 40ezrenként - legalább kb. 30-35ezer pénz, plusz munkadíj. A Spori szíjas, aminek igaz, hogy húzósabb az ára (jó közelítéssel háromszoros), viszont, ha nem sérül meg idő előtt, háromszor annyit el is fut: 100-120ezrenként kell cserélni, km-re vetítve nagyjából ugyanazt a költséget kapod. Ha egyszerre húzósnak gondolnád kifizetni, lehet kapni hozzá láncosra átalakító szetteket - a sűrűbb cserével anyagilag kb. ugyanott vagy, viszont egyszerre nem akkora pénz, és jobb eséllyel csinálja meg bármelyik sarki motorszerelő.
    Szóval, fenntartás szempontjából, szerintem igazából mindegy, mit veszel, ha rendesen, minőségi, vagy legalábbis jó ár/érték arányú cuccokkal akarsz karbantarta(t)ni, nem lesznek nagyságrendi különbségek a költségekben. Elgagyizni meg nem érdemes, annak csak a technika látja kárát, ami viszont mindenképpen fájdalmas, költségben, meg motor nélkül töltött időben mérve is.
    Lényeg a lényeg, ha már számolgatni kezdtél, ne a fenntartási költség döntsön a "mit vegyek" kérdésben, hanem az, ameddig nyújtózkodhatsz. Féláron hibátlan, jó motort külföldről se fogsz kapni... valószínűleg olcsóbb lesz a vége, mint az itthoni piaci ár, de mire megtalálod, hazajön, forgalomba kerül... plusz, ami jó, azt sehol sem fillérekért dobálják. Ne keress másfél millás motort 700-zal a zsebedben "kint", mert így vagy úgy, de csalódni fogsz. Vagy azért, mert nem találsz, vagy azért, mert találsz, de az a végén pont annyiba fog kerülni, mint amennyit nem akartál kiadni érte. Ha be tudsz vállalni egy 50%-os beugrós hitelt úgy, hogy a részletek mellett jut szervízre, benzinre, és tényleg az az álmod, lépd meg. Ha van türelmed MZ-zni még pár évet, amíg összejön a pénz másik fele, azt csináld. Ha mindenképpen most kell nagyobb 700-ból, akkor keress egy jó japánt 600 körül, használd egészséggel, és cseréld le később, amikor ki tudod pótolni az árát. De ne ugorj bele valami bombaüzletbe féláron, főleg, ha nem magadnak szerelsz, vagy a párod nem barátja a szerszámkészleteknek, mert a "csak ez görbe egy kicsit, meg azt meg amazt kell kicserélni, lecsavarozom, felcsavarozom, és jó lesz" típusú projektekből szokták a szerelők kitaníttatni a gyerekeiket... ;)
     
    #9
    NaNa kedveli ezt.
  10. Alien

    Alien R.I.P. :( Moderátor

    Regisztrált:
    2013 Augusztus 3
    Üzenet:
    231
    Kapott Lájkok:
    710
    Egy Harley esetében egyáltalán nem kell tartani attól, hogy drágább lesz a fenntartása egy japán motornál. Tapasztalatból mondom. A Sportster meg egy rém igénytelen - értem ezt azon, hogy törődést nem igénylő - motor, ami megkönnyíti a hétköznapokat. A szelepállítás hidraulikus, foglalkozni nem kell vele, ha pedig injektorost fog ki valaki, akkor még a hidegindítással sem kell bajlódni, csak néha ránézni a primer láncra. Vagy oda is venni automata feszítőt, és akkor már tényleg csak tankolni kell, meg olajat cserélni, amit bárki megcsinálhat otthon, nem kell minden csipp-csupp dolog miatt szervizre gondolni. 3 liter olaj kell a motorba, a váltó-primer egységbe meg egy, oszt helló. A vezérlése sem egy kényes cucc, nincsenek vezérműláncok, láncfeszítők, amik elfáradhatnak, hanem csak fogaskerekek vannak benne. Azzal sem kell foglalkozni soha. Igazi igásló, ami csak abrakot kér. Az alkatrészeket meg - mivel amerikai - fillérekért lehet rendelni az USA-ból. A Virago meg a Drag Star lehet, hogy olcsóbb, de csak kényszermegoldás lesz, egy köztes lépcső. Ha megteheted, spórolj Sportsterre. Én aszondom! :)
     
    #10
    NaNa kedveli ezt.

Megosztás