A motornál külön lesz a rutin és a forgalom, 4 évvel ezelőtt amikor a kocsira szereztem meg a jogsim, akkor még a kocsinál is így volt.
Március 30-ával lezárult a kresz oktatásom, felhívtam az oktatás szervezőt - mert személyesen pont nem tudtam vele találkozni - hogy időpontot kérjek kresz vizsgára, kis várakozás után a következő időpontot kaptam: Május 5. nah mind1.. türelmesen várok és gyakorlok minden nap
Ú, az jó sok idő Kitartást neked! Adig is tudok egy jó oldalt, ahol szemezgethetsz! http://kreszfelfrissito.hu/
Támogatom a több motoros képzést, minden motornak más az ergonómiája és nem baj az ha a kész jogsival nem álltok bután ha rátok bíznak egy ismeretlen vasat bármi ok miatt... Legyen legalább egy icipici tapasztalat, önbizalom és ne a közúton, élesben kelljen rácsodálkozni, hogy jééé, ezen máshol fog a kuplung meg mások a fékerők... Hajrá csajok, képződjön csak a tapasztalat!
Szerintem ennek a gondolatnak akkor lenne igazán létjogosultsága, ha tovább tartana az oktatás. Amennyire emlékszem, én azzal az egy (3) motorral is alig bírtam összeszokni a vizsgáig, olyan kevés alkalom volt...
Ez tény, önmagában kevés az óraszám - de közben sokan ezt is alig bírják kifizetni. Szóval nem egyszerű.
Ez egy kicsit olyan "akinek majomra futja, fussa banánra is" dolog. Igenis, kellene a több óraszám, akinek pedig nincs pénze rendesen megtanulni motorozni, az fél tudással ne kockáztassa az életét (meg másét) az utakon. Drága lesz utána a motor is, meg a felszerelés is, pont az életünkön spóroljunk? Mondom ezt úgy, hogy én is fősuli mellett, az ösztöndíjból fizettem a jogsit, meg diákmunkából.
ez is igaz. viszont van, aki akármennyit is ki tud csengetni, sok óraszámú oktatásra, mégis ön és közveszélyes lesz az úton. te is tudod, hogy nem a rutinpályán és a forgalmi oktatáson tanulsz meg motorozni - hanem pont az olyan kanyargásokon, amit tervezel. igaz?
Igen, de én most egy álomvilágról beszélek, ahol lenne elég idő alaposan elmélyedni az alapokban, és több motort is kipróbálni, hogy ne az legyen, mint most: pár órában gyorsan alapszinten megismerkedni egy géppel, aztán jogsi, és hello nagyvilág...
Álmodni lehet de egy parkolózás erre amúgy tökéletes. Az persze tény, hogy mindenki jobban járna, ha nem szabadulnának rá a közútra a nulla tapasztalattal de végtelen egóval rendelkező boy és girl racerek, szóval igazad van.
Tökéletesen elég lenne úgy az oktatás, ahogy, egy motorral (maximum az emelt óraszámmal, ha valaki tényleg úgy megy oda, hogy semmi alap, nulláról kell megtanulnia mindent), ha a tisztelt nebulók felfognák a végén, hogy csak jogsit szereztek, nem végtelen tudást. Utána szépen elkezdhetnének, némi alázattal, megtanulni tényleg motorozni, a saját motorjukon.
Sziasztok! Bennem is megfogalmazódott már az, hogy az amit megtanulok a rutinpályán, édeskevés a forgalomban lévő közlekedéshez. Hiszen ott hirtelen fellépő helyzetek vannak, és arra a rutinpályán nincs mód megtanulni, hogy mit kell csinálni. Illetve lehet, hogy a forgalmi órákon sem kerülök olyan helyzetbe, ami pl. majdan előfordulhat a leendő motorozásaim során. Szerintem egy a fontos, hogy ha az ember lánya, fia megszerzi a jogosítványát, akkor ne menjen a motorjával úgy, mint a disznó, hanem még akár a szamárlétrát is mássza meg. Én nagyon sokat gondolkodok azon, hogy hiába hogy mindenféle motort vezethetek, ha megszerzem a jogsit, akkor is lehet hogy egy 250-essel kellene kezdeni. Nem szálguldozni akarok én, hanem eljutni A-ból B-be. És szerintem a 250-es is elvinné a seggem. Csak az a baj, hogy amennyiért vennék egy kis motort, lehet vennék egy 4-5 vagy akár 600 cm3-es motort.
Nekem az volt a legjobb szerintem, hogy nem egymagam motoroztam. Sokat segitett az, hogy elottem ment Szormok, es lattam az iveit, a reakcioit mar tavolabbi szituaciokra... En tole tanultam a legtobbet, mint kulso szemlelo, aki egybol le is tudta masolni es gyakorlatba helyezni a latottakat
Mivel kétszer vizsgáztam (egyszer korlátozott,és egyszr külömbözei) így duplán tapasztaltam,hogy az órákon nem tanítanak meg igazán mororozni, csak a vizsgára készítenek fel. A külömbözetin félre kellett tennem a több mint 10 éves tapasztalatomat,tudásomat,és újra úgy motorozni,mitha kezdő lennék. Az oktató meg is mondra " Felejtsd el amit tudsz,most vizsgára készülünk " Fontos a vezetéstechnikai tréning, és az,hogy olyannal ( olyaanokkal) motorozzunk,akik oda figyelnek ránk,és átadják a tapasztalataikat.
Ám amennyiben az eredeti témáról beszélünk, vagyis hogy több motort kipróbálni, megismerni, azt azért nehéz házilag a parkolóban megoldani, hacsak nincs egy csomó segítőkész haver, aki kölcsönadja a vasat egy kezdőnek. Viszont nekem még az jutott eszembe, hogy az alacsonyabb csajok már akkor is boldogok, ha az iskola 1 motort ki tud állítani, amit használni tudnak, nem hogy többet...
Pedig esélyesebb néhány segítőkész havert találni egy parkolózásra, mint az, hogy egy iskola felkészüljön arra, hogy egy kategórián belül 3-4 különböző motort kiállítson... Az azért, a 3 kategóriát figyelembe véve, minimum 9-12 motor (plusz az SM), adott esetben mind teljesen különböző alkatrész- és karbantartásigénnyel. Az biztos, hogy én, ha iskolát vezetnék, és akkorát, hogy igény/lehetőség van 1-1 kategórián belül több motort üzemeltetni, igyekeznék egységesíteni, hogy ne kelljen sokfajta kopó-fogyó cuccot tartanom. Meg esetleg úgy esélyem lenne valami flottás üzemeltetést összehozni...