Yamibaba története avagy miért pont TDM

Írta Picar a Picar blogja blogban. Megtekintés: 1101

Ma reggel amíg Ádámot vártam, elkzdtem gondolkozni, hogy is jött az ötlet, hogy TDM legyen....

Tavaly tavasszal, amikor megismerkedtünk, még a 125ös Pegasoja volt,és sokat mentünk vele, ám Kisújszállás a kettőnk cuccával már kicsit megterhelte a kis Apriliát. Egyik nap a medencében pancsolás közben elkezdte mondogatni, hogy kettőnknek nagyobb motor kell, és ősszel már csinálhat nagy A-t amúgyis. Innentől kezdve akarva-akaratlanul is a motorokat lestük a strand egész területén, majd hirtelen rábökött egyre, és megkérdezte, ez hogy tetszik? Neeem nem a TDM volt, hanem egy 400as Transalp.Mondtam, hogy szép, tetszik, jó lenne, biztos kényelmes. Miután hazajöttünk, elkezdte nézegetni a hirdetéseket, és a Transalp mellett ő felvetette a Banditot is, de mivel nekem az túl csupasz volt és nem tetszett, így maradtunk a Transalpnál. Nagyon sokáig keresgéltünk a neten, mikor rátaláltunk egyre.Gyönyörű,rendebntartott,kevés kilométeres példány volt, jutányos áron, ám mire rákérdeztünk, elvitték. Ádám itt nagyon magába zuhant, hiszen az volt a cél, és még egy ilyen Transalpot ennyiért nem találtunk.Amúgyis vége lett a szezonnak, ő pedig nem tudta elkezdeni a nagy A-t, így tárgytalan lett a dolog.Egészen addig, amíg elő nem került egy korábban vásárolt motoros-túrás könyv, amelynek a borítóján ott pompázott egy piros TDM... Nézegette, és azt mondta, ez is jó lenne...Kérdeztem mekkora? Mondta, hogy 850 ccm... Elborzadtam, nem tetszett, féltem, és minden egyéb. Ő hajthatatlan volt. Keresett, telefonált, és talált egyet.Őt pontosabban. Szombathelyen.A hirdetésben az állt, hogy csere is lehetséges. Akkor cseréljük el a Pegasot és még fizet hozzá. Lementek, megnézték, elhozták, a kis Pegasot pedig otthagyták. Hát így került hozzánk. Közel 95 ezer kilométerrel.Nem árulok el nagy titkot, 300ezerért számolta be a Pegasot és még ugyennyi készpénzt kért érte cserébe.

600 ezer forint. De mire??? Erre??? Kételkedve fogadtuk a motort... Horpadt, rozsdás tank, lyukas kipuff, öreg gumik.Elsőre "csak" ennyi. Levettük a tankot,elvittük karosszériáshoz.Ő azt mondta nem tudja kinyomni a horpadást, van egy jégkáros ismeőse, vigyük el hozzá.Megcsinálta pár ezer forintért, de a tanksapka körül, a rajta hagyott matricák miatt elég komoly rozsda volt már.Ez egyelőre házilag van megoldva. Csiszolás, rozsdamaró, hő és benzinálló fekete festék...

Tegyük vissza a tankot!
Visszatettük, de nem indult be.Aztán nagynehezen beindult, de valami nem volt jó. A sorkettőből csak az egyik henger durrant, a másik némán állt a helyén.Negyed óra után kapta fel a benzint.Azt hittük, mostmár jó lesz. Nem lett, legközelebb be sem indult, az akksi pedig egy indítást bírt egy egész éjszakás töltés után...Na ez így nem lesz jó. Irány a Yamaha szervíz, kérdezősködés.Hát van akksijuk de drága, a benzint meg így nem tudják megmondani.Vigyük be...Elment, megnézték, megmondták, hogy mi van.A benzinszívó cső volt elöregedve, kicserélték.A töltés... Fesszabályzó.Negyvenezer...Hogyaza, nincs mese,muszály.Néztünk bontottat, ugyanennyi.Ám legyen az új.Eljött, ment, örültünk.

Defura, ha váltok...
Mentünk vele, de Ádám érezte, hogy nem klappol.Akkora csattanásokkal váltott, hogy fizikailag fájt. Yamaha szervíz, olajcserék sora.Ezresek kemény sora volt az ellenérték.És persze az elmúlt 17 év és 95 ezer kilométer a féktárcsákban is mély nyomot hagyott.Cserélni kéne, mondták ők, majd...

Úristen ezek a gumik...:
Először gumi kellett.Szörnyen nézett ki az, ami rajta volt, és csúszott mint a fene.Gyanítom tűréshatár alá volt már kopva...Netes rendelésből lett is új gumi, viszonylag jó áron, de az elsőre már nem volt keret.Aztán idén Kisújszálláson kérdezősködtünk, hogy mit tudnak vele csinálni, azt mondták, hogy szivesen leveszik és kidobják a kukába.Szerencsénkre a használt gumik között megtaláltuk a hátsó párját, ugyanolyan Metzeler Lasertecet, csak pár éveset, de még a szőrök is megvoltak rajta.9000 forintért új guminkvolt, feltéve.

Most itt tartunk, persze közben kapott házilag gyártott konzolt, hátsó dobozt, új tükröket, és még lenne rajta mit csinálni.De majd lassan, ahogy a pénz engedi. Ezektől eltekintve viszont eszméletlen jó gép.Nagyon kényelmes és jól megy.Nem versenygép, de 160ról még emelkedőn is van benne erő.Sőt...:D Az egyetlen idétlen dolog a sorkettő kávédaráló hangja, ami kicsit komolytalanná teszi a gülüszeműt, de ennyit azért kibírok.
Szegecs kedveli ezt.
  • Jeges
  • birge
  • Bayarda
Hozzászólnál? Jelentkezz be...