Dodor megint megmondja - most a motorkiállítás a téma

Írta NaNa a Gondolataim motorozásról, munkáról, gyerekekről, meg ami még eszembe jut blogban. Megtekintés: 2600

Dodor igen megosztó személyiség a motoros társadalomban, és nem csak azért, mert mindig van véleménye, amit jól meg is mond.

A héten egyszer már (@Mina posztjához hasonlóan) kifejtette, hogy mit gondol a február eleji motoros balesetek áldozatairól, azokról a facebook motorosokról, akiknek nem számít, hogy az időjárási körülmények és a rutinjuk hiánya életveszélyes elegyet alkot - viszont ha túlélik a néhány kilométeres gurulást, akkor a kiposztolt fotóval jó néhány lájkra számíthatnak.

[​IMG]

Tegnap a két hét múlva aktuális Budapest Motor Fesztivál és annak kiállítói kerültek górcső alá. A posztot nem linkelem, mert nem nyilvános. Azt mondhatom, hogy egy olyan beszélgetés kerekedett ki a poszt alatt, amiben szakmabeliek és motorrajongók egyaránt hozzászóltak, ami tanulságos lehet minden érintett számára.

Dodor felvetése az egyik alrendezvény plakátjának a kritikája volt, miszerint a plakát csak a motorosok egy szűk rétegét szólítja meg, és nem a nagy tömegeknek szól. Tudniillik a Budapest Motor Fesztivál több rendezvényt is magába foglal, ilyenek pl. az EMAT (az épített motorok találkozója), a MAMS Motor Show (a sportmotorosoknak), a Veterán találkozó (a veteránosoknak), a Streetfighter show...

Bár a kritika a grafikai munkát is illette, ebbe most nem mennék bele, de a felvetés második felére utalva szerintem normális, hogy az egyes különálló rendezvények szervezői külön plakátokat készítettek, amivel a saját közönségüket csábítják a kiállításra. A nagyközönséghez a Hungexpo plakátjai szólnak, hiszen az óriásplakátokkal, rádió- és tévéhirdetésekkel és internetes bannerekkel ők tudnak egyszerre több embert megszólítani.

Persze a beszélgetés elkanyarodott a plakátról, és többen is kritikát fogalmaztak meg a kiállítás szervezésével kapcsolatban.

A kiállítás nem nyugat-európai színvonalú


...mert nézd meg pl. a milánói kiállítást, ott mekkora fesztivál van"...

Szegény ember vízzel főz - mondhatnám. Személy szerint örülök, hogy még van egyáltalán motorkiállítás Magyarországon. Korábban ugyanis több is volt, de a Hungexpon kívül már senki nem próbálkozik. Nyilván nem érte meg anyagilag a gazdasági válság után elég erőteljesen sújtott motoros szektorban kiállítást szervezni.

A Hungexpo évről-évre kitart, és a mi érdekünkben szervez egy olyan szezon eleji seregszemlét, ahol igyekeznek összeszedni a magyar motorpiac minden szereplőjét a motor- és ruhamárkák forgalmazóitól kezdve a különböző motorsportok képviselőin keresztül a motoros szaksajtóig.

Mint ahogy a kiállítás szervezése, az azon való részvétel is sok pénzbe kerül a kiállítóknak. A szervezőnek annyi az előnye, hogy a kiállítóktól beszedett standbérleti díjak, valamint a belépők bevétele is az övé lesz. Éppen ezért pár éve annyit változtattak a rendszeren, hogy a kereskedők már árusíthatnak is a kiállításon, így van rá esély, hogy a kiállításon való részvétel egy részét az eladott termékek bevételéből pótolják.

Ezzel a látogatók is nyertek, hiszen több kereskedő állít ki minden évben, és egész jó akcióik vannak. (Van olyan, aki szerint nem.) Ha valakinek felszerelésre van szüksége, itt még a szezon előtt megvásárolhat mindent egy helyen, akár csak egy plázában.

Ráadásul azt a szempontot se felejtsük el, hogy egy csomó ismerős arccal találkozhatunk, és megismerkedhetünk új emberekkel. Összefuthatunk a való világban azokkal, akikkel egész télen csak online diskuráltunk, vagy azokkal a sportolókkal, akiről eddig csak olvastunk valamelyik internetes újságban.

Úgy tűnik, sok motorosnak nem tetszik az új időpont.


Az indokok elsősorban a februárban várható hűvös időjárás, és az, hogy emiatt nem lehet majd motorral érkezni a kiállításra, ahol a korábbi években ingyen parkolhattak a motorosok.

Na jó, azt megértem, hogy nem ugyanaz, amikor motorral a bejáratig lehet menni, és amikor a Pongrác útról kell elsétálni, mert máshol nincs hely, de azzal nem értek egyet, hogy nem fér bele az egész napra kifizetni egy egyszeri parkolási díjat, főleg, ha a kocsi tele volt, és 4-5 felé el lehet osztani azt az összeget.

Nézd a jó oldalát! Ha kocsival jöttök, sokkal több helyetek lesz pakolni, ha bevásároltok - mert ugye a motoron a rakodási lehetőségek korlátozottak, és lehet, hogy pont azért maradsz le egy jó vételről, mert nem tudnál hazavinni motoron még egy fullface bukósisakot.

Ráadásul, ha motorral jössz, mennyivel kényelmetlenebb bőrruhában, bukósisakkal a kezedben sétálni a standok közt. Igaz, sokkal vagányabb, mert így mindenki látja, hogy motoros vagy - ja, hogy ez egy motorkiállítás? Ja, hogy itt az emberek 90%-a motoros? Na jó, egy facebook posztot megér, hogy te motorral jöttél, de kb. ennyi.

Miért nem az AMTS-sel van egyszerre, miért a Boat Showal?

Én sem tudom, bár nyilván van rá magyarázat.
  • Lehet, hogy az AMTS már akkora, hogy kell nekik a többi pavilon is.
  • Lehet, hogy a Motor Show akkora, hogy már csak az A pavilonban fér el az összes kiállító - a hajók meg kiszorulnak a szabad területre, vagy a kisebb pavilonokba. (Amúgy emlékeztek rá, hogy volt már ilyen, hogy egyszerre volt ez a két kiállítás? Azt is túléltük.)
  • Lehet, hogy olyan ellentét van a tüc-tüc zenét bömböltető autósok és a rockzenét hallgató motorosok között, hogy a szervezők is belátták, hogy ezt a két csapatot jobb, ha nem eresztik össze többet.
  • Lehet, hogy statisztikai adatokkal igazolható, hogy a motorosok jobban ráérnek februárban kiállításra járni, mint márciusban, amikor kisüt a nap, 20 fok van, és inkább elmennek a Mátrába motorozni, mint hogy egy zárt pavilonban motorokat nézegessenek és fontos védőfelszereléseket vásároljanak.

Miért nem tudnak a motoros kiállítók is olyan jó hangulatot csinálni, mint az autós kiállítók az AMTS-en, vagy mint a motoros cégek a milánói EICMÁ-n?

A jó hangulatról is megoszlanak a vélemények. Nekem pl. az AMTS nem tűnt jó hangulatnak, pedig minden évben próbálkoztam, és kb. 10 percig bírtam azt a hangos, zenének mondott zajt, ami egyébként minden standon más.

Bár láttam, hogy igény van lenge öltözetű (vagy még annyi sem) "hölgyek" látványára, de megértem, ha pl. egy motorimportőr azt szeretné, ha a standján kiállított motorok is látszanának, és nem takarná el őket egy rajtuk vonagló luvnya.

Aminek persze a másik oldala, hogy ha vonaglik rajta egy kétes erkölcsű modell, akkor sokkal több kép készül a motorról is, és sokkal többen osztják meg majd a facebookon, aminek talán reklámértéke is van... bár valószínűleg ott sem azt fogják nézni, hogy milyen motor az, hanem hogy a csajnak mekkora a szilikonja.

A milánói kiállítást pedig azért nem hasonlítanám a budapestihez, mert Olaszországban eleve van akkora piac, hogy 16 pavilont meg tudnak tölteni a fizető kiállítók. Olaszországban vannak motorgyárak és motoros felszerelést is rengeteget gyártanak. Ők csak átugranak a szomszéd városból egy kamionnyi cuccal...

A gyártók ott nem csak a nagyközönségnek akarnak eladni, hanem üzleti partnerekkel találkoznak, akik később a termékeiket Európa- vagy Világszerte forgalmazzák majd, tehát többszörösen is megérni nekik részt venni bármilyen hatalmas standdal, bármilyen celebekkel, a leghíresebb pornómodellekkel vagy híres lemezlovasokkal. Egyszóval a marketing büdzséből telik a showra.

Az én konklúzióm

Egy ilyen kiállításnak az lenne a lényege, hogy mindenki jól járjon. A látogatók, a kiállítók, és a szervező is. Ez (és egyébként a világon minden) csak így működhet. De ha mindenki csak a saját gesztenyéjét kapargatja, akkor a végén mindenki rosszul jár.

Ha a magyar motorosok inkább elmennek Milánóba repülővel, hogy ott 1-2000 forinttal olcsóbban vásároljanak meg olyasmit, amit itthon is megvehetnének, és aztán azt mondják, hogy nem éri meg kocsival menni a Hungexpóra, mert drága a parkolás, akkor ott komoly baj van.

Viszont innentől megindul a lavina, hiszen ha nincs látogató, akkor a potenciális kiállítóknak nem éri meg kiállítani, nem éri meg (annyit) fizetni a standhelyért, vagy nem éri meg akkora, látványos showt szervezni, és akkor nem fogja megérni a szervezőnek sem, hogy legközelebb megszervezze a kiállítást.

Most mindenki szálljon magába, és gondolkodjon el azon, hogy ha a magyar motorosboltokat csak arra használja, hogy bemenjen felpróbálni egy kabátot vagy bukósisakot, hogy utána a jó méretet rendelhesse meg az ebay-ről, akkor bár rövid távon talán nyert pár ezer forintot, hosszú távon viszont ő az, aki meglökte azt a hógolyót, amiből az a lavina elindult, ami az egész magyar motorpiacot letarolja.

Szóval ne regisztrálj a nyeremény jegyért, hanem vedd meg itt! Úgyis csak 50 darab van!
Te, Szegecs, Vidék és 1 másik tag kedveli ezt.
  • Yamina
  • Babulu
  • Vidék
  • Vidék
  • NaNa
  • NaNa
  • NaNa
Hozzászólnál? Jelentkezz be...