A falkában motorozásról

Írta Yamina a Gurulások, miegymás blogban. Megtekintés: 734

Csapatban motorozni szerintem jó, bár az én megítélésem szerint ez az elfogadható, utazó mértékben a 10-15 motorost jelenti. Persze lehet ennél nagyobb falkákban is közlekedni, lásd Citadella és egyéb motoros felvonulások, de ott meg ugyebár tudjuk hogy rendőri biztosítás is van az extra nagy falka lámpákon való átközlekedésének biztosításához, és a cél is más.

No szóval, ahogy én kellemesen értelmezem, az ideális motorosfalka mérete átfér egy átlagos lámpaváltáson.
A vezérhangya tudja az utat a célhoz, ismerve a kerülési lehetőségeket is, hogy ha akadály merül fel, könnyedén elnavigálja a bandát. Mentálisan alkalmas arra, hogy biztonságos közlekedésével vezesse a csapatot, tisztában van nagy vonalakban a többiek képességeivel technikai szinten is ezért érdemes az általa javasolt sorrendet tartani. Használ különféle jeleket is, amit ajánlott megkommunikálnia a többiekkel indulás előtt, hogy értsék mit akar a többiekkel tudatni. Ilyen pl:
- a föld felé fordított lefelé pumpáló tenyér = fokozottan lassíts, esetleg megállunk,
- tankra mutogatás = megyünk tankolni a kútra,
- felemelt alsó kar = figyeljetek valamire,
- körözés = trafipax,
- előzz meg megyezéses jele, stb.
Nos, ezek a jelek hasznosak, mindaddig, amíg az utolsóhoz is eljut, tehát amint mutogatni kezd, érdemes tovább adni a jelet a hátul lévőknek is. Vonatkozik ez az index használatára is, amit sokan szeretnek elfelejteni falkában, a lemaradók legnagyobb bánatára.
Kissebb motorosfalka esetén nem szükséges kereszteződéseket zárni, viszont nagyobb bandánál már ajánlott, ezért a nagy falkában a vezérhangya után ajánlott rutinos tudással és gyorsabb motorral lévőket gurultatni. Ők le tudják zárni a kereszteződést és gyorsan a banda után tudnak iramodni. A csapat tagjainak illik ilyen esetben mindig annyi helyet hagyniuk a menet szélén, hogy kényelmesen tudjanak visszaelőzni. Nekik ajánlott viselni valamilyen virító színű dolgot. Kisebb csoportban az útlezárás nem szükséges, a vezérhangya után jönnek a kisebb teljesítményű vasak és az óvatosabb, kevesebb rutinnal, vagy lassabban motorozók. Legvégül mennek a leggyorsabbak, nekik vannak a legnagyobb tartalékaik lemaradás esetére, ha valaki elakad, vészesen lemarad, ők tudnak szólni a vezérhangyának ha nem venné észre. Érdemes zippzárban közlekedni, így marad mindenkinek kényelmes féktávolság, és még az autósok se bírnak befúrni.
A falkában motorozás ugyanolyan veszélyes üzem, mint a közlekedés bármi más formája, ezért falka tagjainak folyamatos egymásra figyelését feltételezi. Nem illik agyilag belassulni és csak az előttünk lévőre koncentrálni beszűkűlt kétfokos látókuppal, mert ha hibát követ el, megyünk vele együtt a levesbe, aki meg a balhé mögött haladt, már azoknak se marad majd sok esélye, és jöhet a dominó effektus! A zipzárban nem illik beelőzgetni és cserélgetni egymás helyét, mert az állandó kavarodás és előzgetés veszélyhezetet teremthet, a kívülálló autósok számára pedig extra adrenalinlökést jelenthet. Pláne ciki érzés, ha a saját hülyeségünk miatt töri össze a vasát vagy rosszabb esetben magát a legjobb haverunk. A falka tagjai figyelnek egymásra, nemcsak előre, hanem a mögöttük haladóra is. Ha lemarad lámpaváltástól, vagy műszaki okok miatt valaki, az előtte haladó tud szólni a vezérhangyának ha az nem venné észre. A falkában motorozás nem feltételezi azt, hogy a többi autós tudja, hogy összetartozunk és egy karaván vagyunk. A többi autós nem feltétlenül tudja a falkába való belecsatlakozásától kezdve, hogy most ő baromira útban van! (Sőt, feltételezhetők olyan birkák is, amelyek az egész falkát meg akarják majd előzni mert az legalább két centi neki.)Tehát a keresztirányú forgalom, a becsatlakozók szétszabdalhatják a falkát, ez esetben a vezérhangyának törekednie kell egy olyan sebességre ahol biztonságosan utolérhetik a többiek. Az autósok nagy része néhányszáz méter közös haladás után rájön - ha a falka nem szeletelődik nagyon szét-, hogy most baromira valaminek a közepén vannak, ezért előbb-utóbb szabadulni próbálnak majd a csapattól. Ilyenkor érdemes segíteni őket a falka biztonságos elhagyásában, előzésben, lemaradásban, hely adásával. A közlekedési jelek a falka tagjaira ugyanúgy érvényesek mint mindenki másra. Az index segíti az előttünk és mögöttünk haladót, és az elsőbbségadási kötelezettség ugyanúgy vonatkozik ránk mint máskor. Akkor is, ha a csapat igy felszeletelődik, nem tudhatja az elsőbbséget élvező, hogy az előtte épp elhajtó motoros után jön még 10 másik. A se a kisujjából sem a nagylábujjából nem tudja kiszopni.
Amennyiben sikerül sisakrádiókat beszerezni, érdemes a vezérhangyára akasztani az egyiket, és a záró motorosra az utolsót, hogy bármi történik, tudják egymást tájékoztatni.
Hát most ennyi jutott eszembe, ha kihagytam valamit, írjátok hozzá. :)
Szegecs kedveli ezt.
  • Zöld Piszok
  • Yamina
  • Dóri1
  • Yamina
  • Zöld Piszok
  • Dóri1
  • birge
  • Zöld Piszok
  • Yamina
  • Zöld Piszok
  • csacskamacs
  • NaNa
  • Yamina
  • nyitu
  • Zöld Piszok
  • NaNa
  • Dóri1
  • nyitu
  • Dóri1
  • Dóri1
  • Yamina
Hozzászólnál? Jelentkezz be...