3 nap alatt a tó körül

Írta csacskamacs a csacskamacs blogja blogban. Megtekintés: 747

Igencsak büszke vagyok magamra és ezt a jó érzést szeretném megosztani veletek is. :)
Egy motoros társaság túrát szervezett az elmúlt szombattól szerdáig a Tisza-tóhoz. Én ugyan személyesen csak 1-2 embert ismertem közülük, őket is csak felületesen, de jó ötletnek tűnt csatlakozni. Szégyellem, de be kell vallanom, hogy a Tisza-tónál még nem jártam. Mivel a férjem egy barátjával szombat-vasárnap egy másik motoros találkozón volt, ezért mi ketten csak hétfőn mentünk a többiek után. Nekem már az út is élmény volt, hiszen Budapesttől Poroszlóig nem kevés egy ilyen "nemrégi" motorosnak, mint én. Azt elképzelhetitek, hogy néztek ki a motorok, felkötözve a sátor, matracok, hálózsákok, meg a három napi cucc. Na, meg a Csacskamacs... (még jó, hogy bográcsot nem vittünk...) Külön látványosság volt, ahol megálltunk, ahogy lekászálódtunk a motorrol, meg vissza, a cirkuszból jól ismert "gumitestű nő" sírva könyörgött volna a módszerért...
Poroszlón a kempingben megtaláltuk a többiek sátrait, letáboroztunk. Ők már elindultak a tó körül, így egy telefonnal tájékozódtunk, hol is vannak épp, Tiszaderzsen értük utol őket, ahol egy romtemplomot néztünk meg. Majd az egész társaság (8 motor, 11 fő) útnak indult tovább Kunhegyesre. Itt helyi látványosság voltunk, mert kb. háromszor mentünk keresztül-kasul a falun, szerintem azt hitték, hogy ünnepi motoros felvonulás van, pedig csak a szélmalmot kerestük. Végül egy megkérdezett autós odavezetett bennünket (motoros felvonulás autós felvezetéssel). Nagyon érdekes volt, főképp az, ahogyan a lapátokat el lehet fordítani a malom épületén körbe, ahonnan a szél fúj. Kár, hogy zárva volt. Ezután Kiskörére gurultunk, ott megnéztük a zsilipet, majd Egerbe, egy ismerős motoros párt látogattunk meg. Ott némi pihi és vissza Poroszlóra, mert akkor már igencsak esteledett. A vacsora bográcsban főtt vaddisznó pörkölt volt, ugyan inkább "éjjeli"-re sikeredett, de fantasztikusan jól!! :jo Aznap kb. 350 km-t motoroztam. Tudom ez másnak nem olyan nagy dolog, de én még "csacska"macs vagyok... Abból is a "feketetenyerű"-fajta. A túra előtt kaptam egy kis fekete "újjatlan" bőrkesztűt, ami lemoshatatlan nyomokat hagyott... Azt mondták a többiek, majd lekopik...
Másnap délelőtt átmotoroztunk Hortobágyra a Hídi Vásárba. Itt sem voltam még, nagyon élveztem. Délután pedig vissza Poroszlóra és kenu-túrára mentünk a tavon. Ez a tó inkább olyan volt, mint egy kis folyó, a nádasban kialakított kis utakkal, kiszélesedő tavacskákkal, rengeteg vizililiommal, kicsi levelibékákkal, kacsákkal és olyan madarakkal, amiknek a nevét sem tudom. Gyönyörű volt. Este ismét közös főzés és éjjelbe nyúló vacsora, persze némi kis ivászattal, sok ökörködéssel, nagy röhögésekkel. Közben csatlakoztak is még négyen, négy motorral. Másnap már hazafelé indultunk, de nem sietve, a Mátrán keresztül. Megnéztük Feldebrőn az altemplomot, ami Magyarországon egyedülálló és egy kis borászatot (csak néztük!!!... és vásároltunk), majd Mátrafüreden volt az ebéd, délután. Na, hát ez a Mátrai út volt az egyetlen, amit talán kihagytam volna... Megmondom őszintén, hogy én még nem élvezkedtem ezen a kanyargós, egyébként gyönyörű úton, hiszen annyira figyelnem kellett, nekem még nem megy olyan sebességgel és lazasággal a döntögetés, mint a többieknek. De végül is végigmentem és nem volt esés sem, remélem, egyszer majd élvezni is fogom... Ebéd után, tele hassal indultunk haza, még elég hosszú volt az út, már nem álltunk meg sehol.
Ez a három nap olyan élményt szerzett nekem, amilyen már régen nem volt. Van itt a CSAM-on, az áruházban egy sisakmatrica, az van ráírva kb. "Ha nem motorozol, nem is értheted." Na, hát ez ilyen volt. Aki volt már ilyen túrán az tudja, hogy ez egy különleges érzés és rengeteg pozitiv energiával tölt fel. És persze a motorosok..., akiket lehet szidni, de mégis... ott volt kb. 10 ember, akik nem is ismertek és három napig úgy vigyáztak rám, olyan közvetlenséggel foglalkoztak velem, mint amilyet eddig csak Pacikónál tapasztaltam, a dányi CSAM-os buli résztvevőitől. :love:
A három nap alatt kb. 650 km-t motoroztam, rengeteg szépet láttam. Kívánok mindenkinek 3 ilyen napot!!!:D
PS. Csináltam képeket is, de az a másik gépen van, majd este felteszem őket.