Szín
Háttérszín
Háttérkép
Szegély színe
Font Type
Font Size
  1. Mikor férsz el biztonságosan a két kocsisor között????

    Szóljatok hozzá ti is!!

    Menniy a biztonságos oldaltáv, vagy mi határozza ezt meg?
    Mert a szakértő a szóbani nyilatkozatánál, hasracsapásos módszerrel megállapította: út szélessége 3300mm, autó az út közepén állt utólagos helyszínrajz alapján, az autó 2000mm, a motor 1000mm, és ajtónyitás 500mm, akkor nem fértem el biztonsággal.
    Kérdem én miért pont 500mm??

    A valóságos értékek: Toyota Hilux 1760mm, kawa-er6n 760mm, az út az valóban 3300mm széles.

    Ha az én állításomat vesszük: záróvonal melletti nyomvonalon gurultam, ami a hátsó keréknél 160mm, ennek a fele 80mm+hozzáadva a motor felét ami 380mm akkor az összesen 460mm.
    Azaz, én motorom kormányvége ennyire nyúlott be a sávba balról jobbra.
    Ha az autó középen állt, akkor 1760mm fele az 880mm + hozzáadom a 460mm akkor az összesen 1340mm. Az út szélességének a fele 1650mm minusz a kapott érték (auto+motor) 1340mm az 310mm.
    Azaz, a motorom kormáynvégétől, és az autó közötti távolság 31cm!!!!!
    Hol van az előírva, hogy 31 cm az nem biztonságos előresoroláskor?
    Mert, ugye itt nem előzésről, vagy kikerülésről van szó!!!

    Várom a hozzászólásokat!
    Zoli
    Szegecs kedveli ezt.
  2. Sziasztok!
    Kérlek olvassátok el, és ha tudtok segítsetek és tanuljatok az esetemből !!!!

    Egy aprócska történetet szeretnék megosztani veletek a 2010.01.01-én életbe lépett KRESZ változással kapcsolatban, konkrétan a kocsisorok közötti előresorolásról és az ebből adódó kálváriámról.

    A történet 2010. júniusában kezdődött, mikor egy rendőrlámpánál álló kocsisor között soroltam előre. A terelővonal mellett a külső sávban gurultam, 15km/h sebességgel, mikor a lámpánál, a jobb oldali sorban álló 2. autó (Toyota Hilux) vezetője rámcsapta az autó ajtaját. Úgy vágta ki az ajtót (mint szalmonellás parasztbácsi a klozet ajtót), hogy a széle, beleállt a tankom oldalába, és ennek hatására a balról álló autó jobb első ajtajának estem. A motorom bal oldala, jobb oldala, kormány, fékkar, váltókar, bukógomba, tükrök, és a határoló sérült, összesen 632.000 Ft károm keletkezett. Az autó sofőrje, nem ismerte el a vétkességét, ezért én a későbbiekben, feljelentést tettem a rendőrségen. Elmondták, hogy ez egy precedens ügy lesz, mert fogalmuk sincs mi ilyenkor a teendő. Akkor ért a meglepetés, mikor a nyár végén jött a papír, és engem marasztaltak el záróvonal átlépés miatt. Egyből ügyvédhez fordultam, mert nem nagyon értettem, honnan jött az a sok hazugság, amit a sofőr, és kreált tanúi állítottak. Konkrétan azt, hogy én beszorultam a két autó közé, és a már nyitott ajtónak mentem neki. Csak azt nem értem, hogy tudtam így elesni. Bíróságra került az ügy, két tanú vallott mellettem, és állította azt, hogy a kocsisorok között volt elég hely. Kértem szakértő kirendelését is, amit a bíróság jóvá is hagyott, és felkért egyet, hogy szóban véleményezze az esetet.
    A második meglepetés, a következő tárgyaláson ért, ahol a szakértő, hasracsapásos módszerrel, és egy helyszínrajz alapján kijelentette, hogy én nem fértem el biztonságosan a kocsisorok között, és biztos lavíroztam. Persze elötte, mind a bírónak és a szakértőnek is, magyaráznom kellett a szabályt (kissé röhejes volt a dolog). Itt csak azt nem értem, hogyan tudtam egy 30m hosszú kocsisor között végig gurulni, ha nem fértem el biztonságosan?

    Konkrét tények, amit a szakértő mondott: " út szélesség: 3300mm, autó szélesség: 2000mm, motor szélesség: 1000mm, a terepjáró az út közepén állt". Száraz tények, ami az interneten is elérhető: Kawasaki Er6-n szélessége: 760mm, Toyota Hilux szélessége: 1760mm, az út az tényleg 3300mm. Azt mondta a bíróságnak, "Ha 500mm ajtónyitással számolunk, akkor nem férek el biztonságosan". Kérdem én, hol van az leírva, hogy 500mm a biztonságos oldaltáv a kocsisorok közötti előresoroláskor? Míg egy részeg lehet nem fér el 3 m-en sem biztonsággal, én egy nyomtávon elgurulok.
    A lényeg az, ha egy 6600mm széles kétsávos úton soroltok előre, és mindkét sávban a kocsik középen állnak, akkor mind a két sor mellett minimum 500mm oldaltávot kell tartani, úgy, hogy közben ne lépd át a terelővonalat, és ne is érintsd a záróvonalat.
    Aha, szép és jó, de akkor ezek szerint sehol nem sorolhatok előre. Mert Moszkván kívül, nincsenek olyan széles utak, ahol ezt meg lehetne tenni. Felhívnám a figyelmet, ha kétsávos úton közlekedtek, azaz kétírányú úton, akkor az előresorolás, nem megengedett. Hiába van elegendő hely. Tehát mégegyszer, csak párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, a terelővonalat nem átlépve, és a záróvonalat nem érintve, minimim 50cm-es oldaltávolságot tartva (mind 2 oldalról) lehet előresorolni, álló járművek mellett.
    A bíróság végül elmarasztalt, mert átléptem a záróvonalat, és ezek szerint, az én biztosításomra fognak fizetni, és lenyelhetem a motorban keletkezett kárt is.

    Amiben a segítségeteket szeretném kérni!
    Mondja meg nekem valaki, hogy miért van az? Ha pl én ebben az esetben szabálytalanul előresorolok, de ugye ezzel még nem okoztam volna kárt senkinek. A sofőr büntetlenül rámvághatja az ajtót, ezzel veszélyeztetve és anyagi kárt okozva nekem, és másnak?
    Büntetlenül rámvághatja az ajtót, mert én szabálytalankodtam?????????
    Ezt nem nagyon értem!!!
    Ezek alapján, ha megállok kocsival egy párhuzamos közlekedésre alkalmas úton a belső sávban a lámpánál, és átlépem a jobbra eső terelővonalat, vagy záróvonalat mert kissé kicsit elbambultan, a jobbról mellettem álló autó sofőrje, büntetlenül belevághatja az ajtót a kocsim oldalába, mert én szabálytalankodtam.
    Nem semmi igaz???
    Kérek mindenkit, aki olvassa ezt az írást, adjon tanácsot, mert még a záróvonal átlépés büntetését lenyelem (18.000Ft). De azt, hogy 632.000 Ft kárt ne fizessen ki a biztosító, mert ugye itt, egy bónuszról van csak szó, ezt nem tudom lenyelni.
    Kérlek segítsetek!!! Hogyan tudom felelőséggre vonatni az autó sofőrjét?
    Köszönöm.
    Széles utat és balesetmentes közlekedést kívánok!
    Zoli
    Pécs

    Szegecs kedveli ezt.