Szín
Háttérszín
Háttérkép
Szegély színe
Font Type
Font Size
  1. Sziasztok!Igértem,hogy ha itthon leszek,kicsit bövebben írok, hogy álltam fejre.Augusztus 29-én egy rövid hétvéget teveztünk Prágában,ami tölem olyan 500km az ajtótól a Károly-hídig.Hajnalban indultunk és bár jó meleget mondtak,korán reggel kellett még az újság a dzseki és a klotyópapir a gatya alá.Az utóbbi kétszer is hasznos volt,hála a böséges ,korai reggelinek...Kb 10 km-re a szállodától,már bent Prágában pereceltem.Èvek óta navit használok,bár ha éppen térkép lett volna a tankon,lehet akkor is borulok.Az út több felé ágazott,figyelnem kellett,hogy melyik sávot válasszam,mert az ó-város elött oda kell figyelni,különben mindenhol stoptáblába ütközöl.Egy busz mögött gurultam,nekem balra kellett volna mennem és pont azt próbáltam megnézni,hogy hány méter van még a keresztezödésig.Sorrendben kb.így történt :lassítok a busz mögött,nézem a navit,hogy milyen irányba kell menjek,mutatja balra,x méter.Kinézek a vállam fölött,minden ok,elkezdem kerülni a buszt,egy kukkantás a navira,hogy hány méter még,felnézek,tök éles kanyar,pár méterre a korlát és egy rohadt nagy lyuk az aszfalt helyett.Döntöttem a dögöt,nyomtam a hátsó féket, de túl rövid volt az a szakasz,ahol még kanyarodni tudtam volna.Elöször úgy nézett ki,hogy megússzuk a bukást,mert a bukócsö szépen vitte az ivet a korláton,de ott volt az a kb.30 cm mély aszfalthiány ahová becsúszott a hátsókerék.Ekkor már csak egy hangos "a kurva anyját"tellett tölem és borultunk.Ha egyedül vagyok a vason,akkor megúszom,mert szokás szerint leugrottam volna bevállalva egy kemény seggest,de mivel oldalkocsival voltam ez nem jött össze.Jobb oldalra borultunk,a jobb oldalamnak semmi baja nem lett,kivéve a térdemet,ahol lenyúztam a bört,de ez csak olyan felületi sérülés volt.A bal lábam becsúszott a korlát és az alatta lévö vörös kö közé,akkor törhetett el. A buszsoför jó gyerek volt,rögtön odajött valamit vakert csehül,amiböl csak a politie szót ismertem.Felállni nem tudtam,mert akkora már labdává dagadt a a bokám,jó ,hogy gyorsan lecibáltam róla a csimmát.Az aszfalton ülve próbáltam felmérni a dögön esett károkat.a bukócsö szokás szerint megvédte a jobb oldalt,ezáltal gallyra is ment,a tank kilyukadt azon a rohadt éles aszfalt sarkon,ahol a vas csúszott bent a lyukban.A fékpedálom szintén visszagörbült 180°-ban,most már fogok venni egy újat,mert már vagy 4 x sikerült ezt tennem vele.A yard kihívta a mentöket,elvittek valami kórházba,aho levágtak rólam mindent ,ami a köldököm alatt volt,a térdemet bekötötték,a lábam sinben tették,aztán tologattak a röntgen és a ct között.A helyszinen még adott a mentös egy kis optimizmusra okot,aki beszélt németül és azt mondta,hogy semmi nagyobb baj ,miután megtapogatta a bokám.Azt reméltem,hogy csak egy ficam,de a kórházban visszaraktak a földre egy törés diagnózisával.Már ott dumáltak operációról,de végül csak gipszelték a lábam,azt hittem ,hogy ezt értették operáció alatt.Pár óra múlva saját felelöségünkre elhagytuk a kórházat,ami a portáig értendö,ugyanis innét telóztunk órákon keresztül az ADAC felé,aki semmit nem tehetett értünk,léven nem teljes értékü tagsága volt a lánynak.Aztán elkezdtem én,mert eszembe jutott,hogy nekem is van valami hasonló egy "EURAPASS" nevü biztosítás,amit vagy 24 éve kötöttem,de azt sem tudtam,hogy hol vannak és hogy vannak még egyeltalán.Az hogy bennünket hazavigyenek küldtek egy kérdöívet e-mailben a kórházba,azt ki kellett töltenem,csatolni hozzá az ottani zárójelentést,majd ezeket visszaküldeni Münchenbe,ahol ezek a szemetek ülnek,majd újra telózni,amikor aztán elmondták,hogy ök elöször az ottani orvosukkal konzultálnak,hogy én jogosult-e vagyok a betegtranszportra Németországba,törött lábbal,begipszelve.Ök mindezt elodöntik olyan 2-3 napon belül,addig maradjak a kórházban ,ahonnét 2 órával elöbb távoztam saját felelöségemre.Végül is mondtam,hogy nem kell semmi konzultáció,elmegyek a hotelbe,amit egyszer már lemondtam,de mivel a portás nem beszélt németül,ráfogtam,hogy rosszul értette azt,hogy én baleset miatt nem tudom kivenni a foglalt szobát.Szóval a szoba meg volt,vettünk egy mankót,meg gatyát,tornacipöt,aztán taxival a szállodába,ahonnét másnap hazahozott a kollégám.Nem tudom mennyi telefon után végül sikerült kiboxolnom,hogy hazahozzák a vasat onnét,ahova a rendörség szállítatta.30-án már itthon voltam,hétfön háziorvos,kedden kórház,de annyira be volt addigra durranva a lábam,hogy hétföig várni kellett a mütétre.Tegnap,pénteken engedtek haza egy laposvas szerü vassal és nyolc csavarral gazdagabban.Jövöhéten veszik ki a varratokat,talán egy csavart is ,ami csak állitásra lett belém építve,de ha jól értettem ez is maradhat,ha nem zavar.A többit talán egy év múlva vennék ki,de ezt is csak akkor,ha nekem valami nehézséget okoz.A dög jövöhéten talán hazakerül,akkor majd teszek fel képeket róla,de most legalább ki lesz kozmetikázva,új tank a horpadt,lyukas helyett,bukócsö és persze a kipufogó,ami már Korzika elött összeverte magát,mikor egy Toyota belémjött.Ennyit hirtelen(kókusz)dióhéjban,lehetne elemezgetni,hogy mit kellett volna másképp csinálnom,de utólag mindig másképp jön le minden,mint amikor pillanatok alatt kell döntened,hogy satut nyomj,vagy döntsd a vasat bukásig.Örülök,hogy ennyivel megúsztam,alig várom már ,hogy újra vasaljak,tervezem a jövöévi utamat.Végre elmegyek Izlandra,a döggel simán bejárhatom a külsö gyürüt és odafelé megállok a Fáraör-szigeteken,ahol szintén lesz egy kis gurulás.A foglalást már most elkezdem intézni,mert ott 2 hónap a szezon.Még egyszer köszönöm Mindenkinek a jó kívánságokat,szép,gurulásokban gazdag öszt kívánok minden motorosnak.
    Üdv:suzu
    Szegecs és NaNa kedveli ezt.
  2. Gondoltam ameddig mindegyik meg van,megosztom Veletek .Ime a "gépparkom".
    üdv:suzu

    Csatolt fájlok:

    Te, Szegecs, Mamóca és 3 másik ember kedveli ezt.
  3. Itt húsvét vasárnap viszonylag jó idö volt,én pedig éltem a lehetöséggel és elmoccoltam Bitche-be,egy francia kisvárosba.Bitche az erödjéröl híres,egy XVII.-ik században épült kökolossz a Vogézekben.Az eröd kávézójában árúlnak különbözö souvenirokat,nekem a "vogézeki koboldok" jönnek be a legjobban.Azokból vásároltam egy csokorral.A kedvenceim a két szélen látható lólábú kislány.
    üdv:suzu

    Csatolt fájlok:

    Szegecs, Hajos és NaNa kedveli ezt.
  4. Motoros vonatkozása nincs a lentebb leírtaknak,egy szilánk viharos ifjúságomból,a szórakoztatás kedvéért írtam.Remélem ez sikerült.

    Még az "átkosban" történt,ami talán nem is volt annyira átkos...Az IKV-nál dolgoztam,a 2.-ik kerületben voltunk illetékesek,általában fürdöszobákat újitottunk fel,vagy régi,Zsigmond-téri középudvaros házakban fektettünk ólom nyomóvezetéket,ami a végén horganyzott acélcsö lett,mert az ólomnak jó ára volt a MÈH telepeken.
    Akkoriban menö dolognak számított az
    IKV-nál szerelöként dolgozni,hiszen tudott dolog volt,hogy a vizestöl a kályhásig mindenki fusiban kereste meg a fizu dupláját.Egy viszonylag jó fej kollégám volt,akivel több-kevesebb sikerrel hajkurásztuk a nöket,vagy pusztítottuk az akkor éppen trendi Márka vermutot.Bár túl rossz pia nem volt szoc viszonylatban,de meg volt az a nagy hátránya,hogy berúgás esetén másnap még a szemgolyónk is kiszáradt töle,nem gyöztük rá szlapálni a szódát.Egy alkalommal a Frankel Leó út egyik bérházában javítottunk egy tönkrement fürdöszoba lefolyó rendszert,ami abban az idöben még szintén ólomból volt,eladni viszont nem volt érdemes a kis mennyiség és a csak ólommal szerelhetö Szuez szifon miatt.Ebéd idöben a közeli Mokka presszóban pusztitottuk a vermutot és az agysejteket,ahol sikerült megismerkednünk két csinos és könnyen kapható lánnyal.Megindult az ilyenkor szokásos hadova,kérdezz-felelek,hol dolgozunk,mit csinálunk,minek stb.Persze mi ketten nagy orcával nyomtuk,hogy fusi,mint a tenger,lé több ujjnyi vastagon,csillagokat,Holdat félkézzel,óto,mocc,mikor talizunk?Meg is egyeztünk,hogy meló után a Malomtó nevü,aránylag jó nevü vendéglöben lesz a randi.Nagy dirrel-durral mentünk vissza a szét bombázott padlójú lakásba,hogy minél hamarabb befejezzük a még hátra lévö melót.Aki nem tudná, ólom lefolyócsövet forrasztani nem ment gyakorlat és kellö idö nélkül,de mivel mi sietésben voltunk,egy helyen sehogy sem sikerült 100%-ra összhozni a csövet,egy kicsit indig csöpögött.Az idö múlt,de valahogy le kellett tömíteni azt a kurva csövet.Végül azt mondtam,hogy kátránnyal kéne áthúzni,az megfogja azt a kis szivárgást.Az ötlet az jó volt,de kátrányt nem hordtunk magunkkal,akkor most hogy s mint.Felgyulladt a szikra,hogy baszdmeg,a Frankel tele van sinekkel,a sineket pedig bitumennel tömitik a kockakövekhez,csak egy kis csíkot kell kiszedni és a prombléma oldva.Le is rohantunk csavarhúzóval,vésövel,kalapáccsal felszerelkezve és buzgón szedtük ki a koszos kátrányt a kockakövek és sinek közül.Talán még 2-3 centit akartunk kiszedni,amikor pechünkre pont arra jött a krimóban megismert két csaj.Látva,hogy a szerelöként bemutatkozott két farok a sinek körül térdel,kalapál,a járdáról ordítva közölték velünk,hogy elmegyünk mi a picsába!-Vagytok ti a lófaszt szerelök,szar pályamunkások vagytok,fényezitek magatokat,hogy lyukat kapjatok!-.Ègtünk,mint a zsír,próbáltunk valamit vakerni,de a két csaj vissza se fordulva elriszált.Meló után azért elmentünk a Malomtóba,ahol persze hiába vártunk,így aztán nem lett más a vége,mint hogy kiittuk a Márka vermut készletet...
    Üdv:suzu
  5. Sziasztok!
    Szombaton a szerelömnél szereltem solart és ott láttam ezt a vasat.A hardver többi része a hátsó ülés alatt van.Az érintös rész a kormány jobb oldalán látható,a bal oldalon van eg egy pár kiegészitö billentyü,ami talán a navihoz kell,de az egész gyakorlatilag egy lapi-topi.A szerelö szerint vízhatlan,de privát véleményem szerint kurva gagyi az egész,de ez nem zárja ki ,hogy valakinek bejöjjön az ilyen fajta "tuning".
    xy 030.jpg
    Te, Szegecs, ekime6 és 1 másik tag kedveli ezt.
  6. Az alábbi történet nem a moccolással kapcsolatos,idöszerüségét a Húsvét adja,egy kiragadott eset,állóvíznek nem nevezhetö ifjúságomból.

    SUZU


    Valamikor a 70-es években történt.Csörfös nevü cimborámmal jártuk az éjszakát,ha jól emlékszem,az Èden bárnak nevezett krimóban voltunk,mert a hely közel sem emlékeztetett a nevében szereplö helyre.Hogy Csörföst miért éppen így hívták,nem tudni,én a beszéd közben csücsöritö szájára vezetném vissza a nevet,bár ez csak találgatás.Csörfös viszonylag tiszta volt rendörségi fogalmakban mérve,lehet még priusza sem volt,vagy ha mégis,valami bagatell szarság lehetett.Ennek ellenére bármelyik Rejtö könyvnek elsö számú szereplöje lehetett volna.Olyan alkarokkal rendelkezett,hogy egy Popey csak az árnyékában élhetne,emelett iszonyú lábizmai voltak,föleg a vádlija volt gnómszerüen erös.Részegen sürün mutogatta mindkét testrészét,hogy “Ezt nézd meg,baszdmeg!”és befeszítette valamelyiket a kettö közül.Azon a Húsvét vasárnapi éjszakán a lejátszott müsorszáma után közölte velem,hogy megyünk Òbudára,ismer ott két csajt,akiknél majd durmolunk egyet,másnap pedig meglátogatunk pár olajos padlójú régi talponállót.A taxi a Kiscelli utca egyik vasajtós pincelakása elött rakott ki minket.Az ajtó félig nyitva volt,Csörfös nagy viharral rohant le a kopott lépcsön,engem maga után rángatva.A pinyóban két ágy volt,egy asztal ,egy falikút,néhány alapvetö berendezési tárgy,két nö és egy söprünyélhez hasonló alkatú szemüveges fazon.Az egyik némber egy lavór fölött gugolva éppen altest mosást végzett,a másik az egyik ágyon döglött.Csörföst barátként üdvözölték és kérdésükre,hogy ki a fiatal kis pöcs vele,ö minden pír nélkül kormolta,hogy a tesója vagyok.Mindjárt a szivébe zárt a kedves társaság,én lettem a Kis Csörfös,az ágyon fekvö nö helyet szorított maga mellett az ágyon és közben bemutatkozott,hogy ö a Katalin Cárnö,legalább is így ismerik fogdák és kerület szerte.Annyira hevesen örült,hogy Csörfinek tesója van,hogy a végen szó szerint kajakra vett.Nekem tök blama volt,hiszen mégsem voltunk egyedül,de Katalin Cárnö minden gátlás nélkül vonyított lovaglás közben,a másik perszóna nyugodtan mosta tovább hatalmas bozontját,a gizda hapsi pedig Csörfössel borozgatott.Mint késöbb kiderült,a két csaj a legösibb mesterségböl élt,a hapsi,aki semmi veszélyt nem jelentett rájuk nézve,ugyanis impotens volt,ráadásul a nyelve sem volt teljes egy nagyobb állas jóvoltából,pedig amolyan háztartási alkalmazott volt,amig a lányok”dolgoztak”.Rövid pihenés után bejártuk a környék kocsmáit,de nekem párszor vissza kellett mennem a Cárnövel a kéróba,amit ö a húsvéti ünnpekkel indokolt...Itt vége is lehetne a történetnek,ha kb.1 hónap elmúltával az egyik Felvágós nevü nagybratyóval való éjszakázás után hajnalban nem támad az az ötletem,hogy látogassuk meg az én Katalin Cárnömet,a másik sárkányt pedig majd boldogítja a nagybratyó.Az utolsó fillérekböl ki is mentünk az Európából a nem túl messze lévö pincelakásba,ahol a meghitten eltöltött órákra alapozva rugdosni kezdtem az ajtót.A várt nöszemély helyett egy csipákat törölgetö szekrény méretü manus nyitotta ki az ajtót.Kérdésemre,hogy hol van a Cárnö,azt válaszolta,hogy Kati sitten van,mire én türelmetlenül tovább nyagattam,hogy “Na,és a másik luvnya?”.Erre a hapsi vérben forgó szemekkel azt üvöltötte,hogy annak meg ö a férje...Jó,hogy volt éjszakai járat Òbuda és Hüvösvölgy között...

    Kellemes Húsvéti Ünnepeket minden kedves Csamosnak!
    SAM_0138.jpg
    Üdv:Suzu
    Te, Szegecs, sp1szacsa és 5 másik ember kedveli ezt.
  7. Tagama blogja"ihletett"meg a téli moccolással.Eszembe jutott a hülyeségkazalból egy,aminek aktualitását a tél adja.
    Valamikor 1973-74 körül történhetett az alábbi eset,a pontatlanságot írjátok az elmúlt pár évtized,ill.az akkoriban elfogyasztott alkohol rovására.Ürömön laktam,éltem,az elsö élettársamék házában laktunk,a lány tesóival,akik szintén nem voltak egy pacsirtaszó,ami a törvényeket illeti.A Tibi nevü testvérrel különösen jóban voltam,a kora és a hasonló érdeklödési kör miatt,mint motorok,zene,21,snóbli,stb.Többször sikerült neki a motorjaimat összetörni,vagy valahol ott hagyni,ahol éppen kifogyott a benzin.Ennek ellnére nem volt harag köztünk,mindig felhajtott egy vasat,amit pár órára,több-kevesebb sikerrel "kölcsön" tudtunk venni.Ezek a vasak valahogy mindig öreg Pannóniák voltak,T-5,vagy P-10-esek,amiket viszonylag nagy számban lehett találni a faluban.Persze áltlában kellemes idöben,tavasztól nyárig tologattuk el a vasakat a házak elöl,ahova siker,vagy sikertelenség esetén mindig visszavittük,ill.toltuk.Egy téli napon azonban a Tibi nevü sógórjelölt egyedül nyúlt le valami roncsot.Jeges,havas földúton akarta betolni,de kb.30 méter után picsázott,csúnyán lekönyökölte a jeget,a Pancsi becsúszott az árokba,azonkivül komoly baja nem történt a nagy hó miatt,ami felfogta a vasat és akkoriban nem voltak olyan luxus,törékeny dolgok a moccokon,mint index ,vagy tükör.Ez talán nem is lett volna gond,ha 2 nappal késöbb a Hegyalja nevü,nem tudom hanyas számú vendélágtó ipari egységben a Pacsa nevü félalkesz kérdésére a könyökével kapcsolatban,nem a frankó választ adta volna.De mivel homály volt,meg villogni akart büszkén magyarázta,hogy honnan,milyen körülmények között történt motorlopás okozta a sérülést.A pöcs nem tudta,hogy az a motor,ami az árokban landolt,a Pacsa tulajdona és eltünése sokként érte a manust,mivel a motort közben belepte a hó és a tulajdonasa tépett hajjal rohangált le-föl Ürömön,hogy megtalálja.Pacsa rögtön szólózni hívta a havert,mire én a höst játszva közbeléptem,hogy ne egy sérült nyikhajjal vergödjön,hanem ha olyan nagy kedve van a hóra menni,tegye velem.Termetre egyformán "kajakok" voltunk,mindketten nyomtunk vagy 58-62 kilót,a véralkoholszint is egy szinten álhatott,semmi akadálya nem volt a márának.Ki is mentünk,nekem volt nagyobb szerencsém,szerintem csak simán elcsúszott a jégen,nem hiszem,hogy az én úgy-ahogy pontos pofonjaimtól fogott volna jeget.Persze amikor már a földön volt,megtapostam kissé,meg ráraktam a fejére pár szép púpot,szint,de amikor bemondta a "Te vagy jobb"-ot,akkor simán visszamentünk a krimóba.Nem is lett volna folytatása a dolognak,ha ennek a Pacsa nevü gyereknek nincs ott a barátja,egy Hajasnak nevezett szamárbaszó,aki látva a srác fejét,azonnal elégtételt követelt.Mivel én lejátszottam a partit,a Tibit akarta mindenáron kicibálni,nem minden ok nélkül,hiszen ö volt minden szarnak az okozója.Tibi nem volt beszari gyerek,ki is ment,de ö nem volt olyan szerencsés,mint én,az ö játékukban ö vágódott el,kapott jó pár nyakast.ráadásul a bokája tökre kiugrott.Úgy kellett félig háton hazacipelni,másnap bementünk a Vörösvári úti SZTK-ba,ahol, a könyökét és a bokájat gipszbe rakták,hosszú hetekre kivonva öt az aktív életböl.Ezek után elmaradtak az ürömi "vasalások" és egy enyhébb napon Pacsa motorja is ki lett emelve az árokból.A tanulság,hogy ha már motort akarsz nyúlni,tedd azt száraz,enyhe idöben.
    Üdv:suzu
    Te, Szegecs, NaNa és 6 másik ember kedveli ezt.
  8. Sziasztok!
    A marokkói úttal kapcsolatos ez a kuplungbowden maradvány.Már valahol Rabat környékén tekeregve éreztem,hogy valahogy gyengébb a kuplungom,nem emelt ki rendesen,amit aztán a nyúlás számlájára írtam,mert kis után állítással megint jobb lett.Visszatérve Spanyolba,valahol útközben,egy rövid pihenö alkalmával véletlenül vettem észre,hogy hiányzik egy csavar a kipuff egyik bilincséböl,amit aztán Calahondában akartam pótolni.Bár Calahonda nem az iparjáról híres,azt azért reméltem,hogy egy 8-as csavart csak találok valahol.Nem is volt gond,egy horgászboltban kaptam egyet 50 centért,viszont nem volt 13 villáskulcsom,kölcsönadni pedig nem akartak,így aztán 4,50-böl meg tudtam szorítani a szóbanforgó bilincset.Ha már ott álltam,gondoltam megnézem még egyszer a kuplungot,mert hazafelé megint olyan rongy volt.Lehúzva a gumivédöt elég szar látvány fogadott,2 szál el volt szakadva,de a többi még jónak tünt,így aztán nem nagyon raktam tele a gatyát másnap,amikor kicsit csepergö idöben,hajnalban elindultam Portugáliába,Monte Gordoba.A benzinkútaknál azért nézegettem és a másodiknál már elég komoly csokrot csináltak az elszakadt szálak.Az esö is egyre jobban esett és a hely ahova indultam,hogy teljes legyen az Ibériai-félsziget,kb 600 km távolságra volt,ezért úgy döntöttem,hogy visszafordulok.Kb.140.km -re lehettem a hoteltól,az esö már szakadt,váltani gyakorlatilag alig tudtam,bár felfelé még úgy-ahogy ment,de a dög nem egy sport gép,hogy csak dobálom a gangokat.Pépesre áztam,mire azokon a szar,rohadt csúszós utakon elértem Motrilba,egy viszonylag nagyobb városba.Végig mutogattam a fél iparnegyedet,mire megértették,hogy mire lenne szükségem,küldözgettek össze-vissza,mire megtaláltam azt a mühelyt,ahol moccokat is szerelnek.Vártam kb. 2 óra hosszat,mire jött egy faszi,aki félig angolul,félig spanyolul és perfekt kézzel-lábbal elmondta,hogy akit várok szombaton nem dolgozik.Végül is megérkeztem a szállodába,ahol a recepciós csaj krapekja motorozott és a kis csaj mondta,hogy hétfön jön a bikája és ö majd segít.Ö is ugyan azt a motrili mühelyt mondta,ahol habokra szobroztam.Elég szar hangulatban mentem ki a strandra,ahol egy részen a halászok buherálták a hajóikat.Az egyiket már elég jól ismertem,persze csak buenos akármit mondogattunk egymásnak,ha találkoztunk,hozzá fordultam,hogy nézze meg.Elöször nem akart jönni,mert semmit nem beszélt,de valahogy rávettem,hogy én csak mutatni akarok valamit.Amikor látta,hogy hol a gond,mindjárt telefonált"Grande Suzukiról "dumált és a homokba rajzolta,hogy 20 perc múlva jön valaki,aki tud segíteni.A hotel bárjában mindjárt meghívtam egy sörre és lebeszéltem a már ismerös pultosokkal és pincérekkel,hogy a mai söradagját én fizetem.20 perc múlva valóban meg is jött két idösebb faszi,egy szakadt,öreg Peugeut-val,az egyiknél már volt is egy köteg bowden,ö volt az öreg moccos.Sajnos rosszakat hozott,de azonnal beült a kocsiba,hogy hozzon passzoló méretet.Amíg távol volt,a másik öreggel viszonylag jól elbeszélgettünk,hogy ki is tulajdonképpen az én segitöm.Azt vettem ki,hogy nagy motorbuzi az öreg,amit a másik nem nagyon tolerált,mivel szerinte hülye az ,aki 77 éves fejjel elmegy több száz km-es túrákra.Persze azért dicsérte is a cimboráját,hogy van vagy 10 vasa,a Harley-tól a WEHRMACHT-BMW-ig,minden.Ez utóbbit nagyon jópofa módon magyarázta,hogy bumm-bumm,(háború)Hitler(német a vas),mert a tipusokhoz totál ergya volt.Közben megjött a moccos öreg,aki már a méretes bowdent hozta.Kicserélni pár percet vett igénybe,de az öreg neki vetközött és akkor láttam,hogy egy MC-s poló van rajta,még pedig a "Gardai kalózok"nevü.Sajnos a fotómasina döglödött,így nem sikerült képet csinálnom.Azóta is keresem a neten,sikertelenül,ezt a nevü clubbot,de lehet,hogy én csinálok valamit rosszul.A lényeg,meg lett javítva a vas,25 ojrót kért az öreg,az istennek se tudtam több pénzt ráeröszakolni,de a haverja szívesen meghívatta magát 3 sörre,plusz amit a halász guritott,gombokból megúsztam.Portugáliába elmentem úgy,hogy 2 nappal korábban eljöttem Spanyolból,hazafelé pedig nem a tengerparti úton jöttem,hanem átlósan keresztül Spanyolországon,így meg volt még több nagyobb város és föleg Aragónia,ami valóban rászolgált a kietlen jelzöre.A megmaradt kuplungbowdent,amin a tönköt már csak 2 szál tartotta,elraktam,valamikor bele akarom öntetni átlátszó mügyantába,hogy mementó legyen,kulcstartóként.A neve pedig "Sokk" lesz.Üdv:Suzu
    SAM_0065.jpg
    Te, Szegecs, csacskamacs és 4 másik ember kedveli ezt.
  9. sziasztok!
    Elöször csak egy képet akartam feltölteni,de nem engedi a rendszer.Vagy túl sok albumom van,vagy "Semmi pánik",a szerver terhelt.Szerintem meg más terhelt,hogy ilyen szar lett itt minden.(nem rád gondoltam,kedves).Ha meglévö albumba akarok tölteni képet,akkor kinyom 5 Dög címüt,mert párszor próbálkoztam ilyen címmel felrakni,ha viszont a meglévö albumokat hívom le,ott nem szerepel Dög címü.A lényeg:szét lett kapva a Dög,kap új gyürüket,mert a henger még jó,igy nem kell vennem szettet,viszont akkor már lesz cserélve az összes érintett tömítés,csö,1 kuplung lamella,meg egy csomó apró szar.Durván 700 ojróba fog fájni és a harci sérülések még nincsenek is javítva.Csak érdekességként akartam simán felrakni képet,mert a dög tipusáról írták a nálam okosabbak,hogy ennek a moccnak van a legnagyobb dugója az utcai forgalomban engedélyezett vasak,söt személyautók közül. Fénykép0074.jpg Szemléltetésképpen a szétbelezett trudi blokk,ill.dugattyú mellé raktam egy 750-es gixer dugóját.Hát van különbség...
    Te, Szegecs, Yamina és 4 másik ember kedveli ezt.
  10. Amikor megvettem a házat,kaptam mellé egy pár öreg szekérkereket.Voltak különbözö méretek,de ekkorából csak egy volt. Csatolás megtekintése 12425
    Raktam ide-oda,de folyton elgurult,meg én úgyis kettöt akartam.....

    Csatolás megtekintése 12426
    Szerény becslésem alapján is minimum 40-50 évig hánykódott,így aztán annyi koszt szedett magára,hogy nem volt mit tenni... Csatolás megtekintése 12427
    Mire idáig jutottam,annyira elfáradtam,hogy a végeredmény nem lehetett más,mint...
    Csatolás megtekintése 12428 Csatolás megtekintése 12429
    Esténként majd a láb öngyújtóval gyertyát gyújtok és a farok telefonnal a "bakon" ülve,jókat dumálok a csamos barátaimmal..
    üdv:suzu
    Szegecs kedveli ezt.
  11. Kedves Lányok,
    Sokat filóztam,hogy mit és hogyan írjak Nektek,de semmi nem esett be a golyóba itt a nyakamon,így aztán nem marad más,mint hogy teljes szivemböl,nagyon sok szeretettel kívánjak Nektek Boldog Nönapot.Most itt jöhetne a hintés,hogy Ti vagytok az élet sója,meg a többi szájgörbítö hadova,de úgy sem lehet kifejezni mit és mennyit értek.Mindenki másképp éli meg amit irántatok érez..Gondoltam,hogy leírok egy pár esetet,ami a környezetemben esett meg,de atán ezt is inkább elvetettem.Mert ki volna kiváncsi,hogy 70-80 valamikor a Nusi nevü szabadfoglalkozású nöszemélynek,életveszélyes fenyegetések hatására dupla "fuvardíjat" harcoltunk ki a kanos kuncsaftól.Vagy a Liba nevü közismerten nimfomán moccos csajnak,uborkából faragott farkat húztunk a markolatra,amit ö jó poénként értékelt és a lángosostól hozott sóval megszórt uborkával eljátszotta a buszmegálló részben megbotránkozott közönségének,hogy mi is az az orálszex...Vagy említhetnék gáláns rendöröket a "Fökapuról",akik nem ismerték Arankát és be akarták vinni,mert szerintük Ari minimum szabálysértést követett el azzal,hogy igazoltatáskor az adatai helyett azt mondta a törvény örének,hogy óvatosan menjen oda,ahonnét az anyja kiejtette,mert azóta megnött a feje.Aranka persze részegebb volt,mint más,kevésbé nevezetes napon,de a yard az ünnep ellenére mégis beültette a Volgába,ahonnét Aranka néhány másodpercen belül kirepült,mert az ülésre engedte az ünnepi köröktöl feszülö hólyagjának egész tartalmát...Vagy a Mama,akinek a lányát szivesen vitték el dagadó nadrágú motorosok,az ünnep alkalmából neki fizetett felesek után azt mondta:"Putyikám,hülyeség benzint venni abba a szarba,mert nézd meg,ha a Szepes cseresznyét vett volna,másnap legfeljebb a feje fájt volna,de most a Jánosban siratja a lenyúzott farkát.Na fizess még egy kört,Nönap van,baszdmeg..."
    De jó,hogy vagytok...
    üdv:suzu
    Szegecs kedveli ezt.
  12. A hatvanas évek végén még nem volt annyira konzum orientált a világ,mint napjainkban,ha mégis családi események,ünnepek alkalmával ajándékozásra került sor,elönyben részesültek a használati cikkek,az élvezeti cikkekel szemben.Így aztán sokszor elöfordult,hogy az egész évben áhitott narancs helyett megkaptam a nagybratyó levetett kabátját,vagy valamelyik gazdagabb ismerös, rokon lecsámpázott bakancsát,amit aztán a Szabó cipész néhány faszeggel újjá varázsolt.Ez még a jobbik eset volt,mert volt év,hogy télicipö ügyben az volt az új szin,hogy az elözö évben barna szinü bakancs át lett festve fekete festékkel,abból is a terpentines fajtából,mert attól nem repedt a bör es a vízállósága is nagymértékben javult.Persze mi,ronygyos kiskölykök is megpróbáltunk a magunk erejéböl karácsonyra ajándékot vásárolni,ha végképp nem volt zsé,akkor csinálni.Ezek a projektek kimerültek néhány üres csigaház szinesre festésével,vízfestékkel,vagy jobb esetben egy talált WAT 69-es üveg "fakéreggel"való bevonásával,amihez a kellékek,mint újságpapir,liszt mindig voltak a háznál.67 vagy 68 kora öszén viszonylag szerencsésen alakultak az események,elég sok rongyot,vadgesztenyét,papirt és fémet sikerült leadni a közelben lévö MÈH telepen és gyerekes izgalommal számoltam,hogy mennyi mindent fogok tudni majd venni az összegyüjtött pénzböl.Persze a jó"terméshez"szükség volt a már akkoriban böven meglévö csibészségemre,ugyanis az erdöszélen összegyüjtött üres konzervdobozok súlyát nagymértékben növeltem a beléjük kalapált kavicsok,kövek tömegével.Karácsony közeledtével egyre többet fordultam meg a közelben lévö Közért-ben,kiválasztani a megfelelö ajándékot.Aki nem járt ilyen boltban,el sem tudja képzelni,mi minden volt egy helyen összezsúfolva.A bejáratnál közvetlen voltak az iparcikkek,lakás és konyhafelszerelések,ahol kivánságra petróleumot is lehetett venni és sokszor elöfordult,hogy a fözöbe vett petróleum miatt az egy helyen vásárolt barna kenyérnek szintén kellemes bukét adott a folyékony gáz.Ünnepekre sikerült is már kiválasztanom egy egy szép,kerek müanyag tálcát,amihez éppen meg volt fillére a fedezet,pontosan 9 forint.A vásárlás napján új árukkal gazdagodott a kinálat,szép talpas liköröspoharak kerültek a polcra,igaz,hogymüanygból,de ez engem a legkevésbé sem zavart volna.A promlémát a dilemma okozta,meglátva ugyanis a szép poharakat,amiböl hat darab kb.a felébe került volna,mint a tálca,nem tudtam dönteni,hogy melyiket vegyem.A tálca poharak nélkül hülyén nézett ki,a poharak tálca nélkül szintén,így aztán salamoni döntést hoztam,elloptam a poharakat.Bár gyerek voltam és valóban csak az örömszerzés motívált,tudtam,hogy nem helyes amit teszek.Mégis amikor elkaptak és becipeltek az irodába,akkor is azt próbáltam bögve elmagyarázni a boltvezetönek,hogy én csak anyukámnak akartam szép karácsonyt szerezni.Az a féreg pedig direkt élvezte,hogy egy ilyen lepusztult,csótányos üzletben játszhatta a nagyembert.Minél jobban rováztam,annál ijesztöbb jövöképeket mázolt fel a patkány,a javítótól a börtönig,mindent.A végén talán még a tálcát is elvette volna a pénzemmel együtt,ha egy ott dolgozó pultos nö kérésére végül is el nem enged.A büntetés persze nem maradt el,ki lettem tiltva a a boltból"örökre",hogy a szavaival éljek.A tálcának örült anyám,az esetröl nem tudott meg semmit,viszont én hónapokig Hidegkútra jártam vásárolni és nem gyöztem hazudozni,hogy miért tart nálam az utóbbi idöben ilyen sokáig a vásárlás.A bugázás után egy évre merészkedtem be újra a boltba,a jumbo sapkám bojtját a fejembe tolva,így álcázva magam.Késöbb kiderült,hogy habokra jártam majd egy évig jóival messzebb vásárolni,az a szardarab rá egy hónapra elkerült onnét.Az eset poénja,hogy az általam ellopott és likörös poharaknak hitt dolgok valójában tojástartók voltak,amikböl a lágytojást könnyebben lehetett zabálni...
    Nagyon boldog Karácsonyt és boldog új évet kívánok minden kedves Csamosnak!
    üdv:suzu
    Szegecs kedveli ezt.
  13. Biztos sokan ismeritek azt a viccet,hogy hogyan kell egy tehenet élve besózni,belülröl.Aki esetleg mégsem,annak elmondom,hogy meg kell etetni vele egy kiló sót és addig szívni a seggét,amíg sós ízt nem érzel.
    A következökben leírt történet,eljárás durván a fenti vicchez hasonlítható,de eszközeiben és módszereiben kicsit más,ahol egyezés van,az a belülröl.Idén tavasszal kaptam gyakorlatilag ingyen egy Kawasaki GPX 750-R vasat.Nem mai darab,de pöccre indul,bele lett nézve a "lelkébe" diagnosztikai kütyüvel,át lett vizsgálva a motor,fütómü,stb.Az egyetlen gond,hogy az elözö tulaj felborult vele balra,a burkolat és néhány kiálló rész,tacho,plexi szarni ment.Ezeket szép lassan összevásároltam a neten,a nyár végén pár megjavított fényezni való dolgot már el is vitt a fényezö.Az eredeti fehér-bézs-arany kombó nem tetszett,ha kész lesz fekete lesz,piros betükkel és csíkokkal a megfelelö helyeken.Két darab kivételével az összes fújni való kész,kivéve a bug spoylert(én hótolónak hívom),amit a fényezö srác megragaszt és a tank.A tankon nincsen veszélyesen nagy horpadás,a gondot a hosszú idön kersztül való állás okozta,a felsö 2/3-a tök rozsdás lett,belülröl.Több felé érdeklödtem,kerestem másik tankot,de sehol sem tudtak árban is megfelelö eljárást mondani,a neten és bontókban található tankok pedig ennél is ramatyabb állapotban voltak.Ilyenkor jó,hogy kicsit korábban születtem,mert anno,mi rozsdátlanítottunk öreg tankokat mindenféle szoci motorhoz,teljes sikerrel.A módszer lényege:Vegyünk valami kemény csizsolásra alkalmas anyagot,ami a rozsda függvényében lehet kvarchomok,gyöngykavics,zúzott kö.Ez esetben én az utóbbit választottam,mert elég hernyón nézett ki a tank és ez volt azon a helyen,ahol éppen dolgoztam.Kb.10-12 liternyi kell 1-5 mm szemcsenagyságban,persze ez függ a tank ürtartalmától.Elötte minden leszerelhetöt le kell szerelni és a nyílásokat megfelelölen lezárni.Ehhez én egy müanyag szellözö zártszelvényt használtam,könnyü megmunkálni és birja a strapát.A forgatáshoz minden jó,amire a tankot fel lehet erösíteni,de mi már az MZ,Danuvia korszakban is is inkább 200 l-es fémhordókból készült betonkeveröket használtunk,mert így a csiszolás irányát is lehetett,lehet állítani.A Kawa tank persze formáját és nagyságát tekintve más,mint az akkoriak,de dróttal és tetöléccel sikerült annyira beékelni a dobba,hogy biztonságosan lehessen forgatni.A csiszolás idejével vigyázni kell,mert volt már rá példa,hogy el lett sörözve az idö és a Trophy tank olyan lett,mint a szita.A forgatás után én levegövel szoktam kifújatni,olajjal kevert benzinnel kiöblíteni,mert ezt a trutyist benzint"beszívja" a fém.Ezután sima benzinnel,ha szükséges és szerelhetö.Nem azt mondom,hogy vakítani fog a tank belseje,de minden könnyen leváló és dugulást okozó szart lepucol, a felület gyakorlatilag fémtiszta lesz.Tudom,hogy nem 21.-ik századi módszer,de olcsó és hatásos.Remélem tudtam a leírtak alapján egy pár,gondban lévö motorosnak segíteni.
    Üdv:suzu

    (Mielött még valaki illúziókba esne:az eljárás pár csövel és lánccal felszerelkezett hüvösvölgyi öreg motoros által le van védve !!)
    Szegecs kedveli ezt.
  14. Még szeptemberben,október elején megbeszéltük BoncaDórival,hogy az elsö lehetséges alkalommal meglátogat Németországban.Erre kitünö alkalmat szogáltatott a Mindenszentek által meghosszabbbodott hétvége,mert így több mint 3 napot tekereghettünk együtt.A találkozó Frankfurtban volt,mivel Dóri,velem ellentétben,nem rakja tele a gatyáját egy repülöút miatt.Már itt elkezdezdödtek a kalandok azáltal,hogy a naviba beadott"Flughafen"ebben az esetben a Zeppelinheim-ban található légi-teherkikötöt jelentette.Egy ott lévö hivatalnok útbaigazítasa alapján sikerült eltévednem a több emeletes parkolóházban,ahol a bénaságomnak köszönhetöen elgurult a távirányítóból az elem,a gyógyszerem is,legalább is akkor úgy érztem,de aztán Dóri másnap megtalálta a kocsi szönyegén,mint ahogy ö találta meg végül a parkolóban hagyott autót is.Szállást Speyerben,egy Webergasseban lévö hotelban foglaltam(csak úgy mellékesen,ÉN IS WEBER VAGYOK!),ahol viszont zenéltek a falak a szar vizvezeték-szerelés miatt és a négy ott eltöltött éjszaka alatt teljesen tisztában lettünk a szomszéd szoba lakóinak az anyagcseréjével.A városban éppen valami búcsú féle rendezvény volt,minden féle gyomorforgató eszközzel,amik 30 méter magasan pörögnek és amik használata alól mindig sikerült kibújnom olyan kifogásokkal,hogy nem ettem,vagy éppen ettem,miért hánynám ki,stb.,de azért egy szellemvasút jellegü házba bementünk,ahol Dóri jókat sikitott az öt kipécézö ügyeletes zombik akcióira.Szombaton délután,mikor már melegebb lett az idö,elmentünk hozzám,hogy elhozzuk a MOS-DO nevü vasamat,amit kb.2-3 hónappal ezelött sikerült szürkén ledolgozott munkával szereznem.A név apropója a város,ahova közigazgatásilag tartozom,Mosbach.Elöször a MOS-LEK(moslék)névvel akartam keresztviz alá tartani,de mivel itt is csak két betüt engedélyeznek a város neve után,ezért lett egy 750-es gixerböl tisztálkodási eszköz.Ruha volt Dórinál,mert meg volt beszélve,hogy jó idö esetén ö is szeretné kipróbálni a mosdót,így akadálya nem volt az egész szombat délutánt betöltö csavargásnak.Dóri láthatta"élöben"az elözö irásaimból ismert "Kinevetett legenda"-t a vonóhoroggal,a vasból készült vasat és motorozott a sokat emlegetett B-37-esen,a Neckar völgyében.Csavarogtunk Mosbach óvárosában,a több száz éves fachwerk házak között és keresgéltünk neki(sikertelenül)szintén itt,szürke szinü,fényes harisnyanadrágot.Vasárnap a program Sinsheim volt,a tecnikai múzeum,aminek a mási kiállitási helye éppen Speyerben van és ahova a hely közelsége miatt el sem jutottunk,ahol a sok érdekesség mellett megnéztünk egy filmet a Grand Canyon-ról,a világ legnagyobb vetitövásznán(25x27 méter,20 ezer watt,hat csatornás hang),az IMAX 3D-ben.Vacsorázni a közeli olasz étterembe jártunk,ahol kitünö volt a kaja és nagyon jó a kiszolgálás Dóri olasz tudásának köszönhetöen,mivel én,visszatérö rekedtségem miatt,beszéd helyett inkább sipoltam.Hétföre sikerült a legjobb idöt elintézni az égiekkel,már korán sütött a nap,hamar felszállt a többi napokon szivóskodó köd,ezért aztán úgy döntöttünk,hogy csinálunk egy dagadt karikát azokon a helyeken,ahol különben szólóban szoktam gördülni,ha kevés az idö egy távolabbi célhoz.Ehhez jól jött a Dög,mivel Dóri már az elözö napokon sikeresen vette a gixer minden másságát a Hondához képest.Elöször az út hozzám,Michelbachba vezetett,ami arról híres,hogy még a satelitek is elkerülik,olyan kis falu,ezért nincs soha jelem,ha mobilon akarok telefonálni,bár a templom elött sikerül,ami azért elég elgondolkoztató.Tölem az út a Heilbronner Land-nak nevezett környékre vezetett,ahol sok kis falu,sok erdö,dombok,völgyek után egy Leingarten nevü kisvárosban,egy cappucino és egy süti után megmutattam Dórinak az új tanácsházát a höközponttal együtt,ahol nekem adatott meg az iroda csödöröknek hideget,meleget szerelni az irodákba.A munkahely látogatás után várnézö túrát csináltunk,megnéztük Burg Guttenberg-et,ahol egy német ornitológus által alapitott ragadozómadár kiállitás van és ahol Dóri önként dugta a fejét a kalodába és ahol én imádkozni akartam a várkápolnában.Ezután Burg Hornberg következett,ahol már NaNa és a Tesó is gyönyörködött a kilátásban,aminek a pincéjében már 1180-ban tárolták a környezö borvidékekröl származó borokat és ahol Dóri napfürdöt vett és jeges kávét ivott velem együtt.Sajnos ekkor már elment az idö,így aztan egy kis karika után letettük a 2x2 kereket,átültünk az 1x 4 kerékbe,mert Dóri madara korán reggel indult Frankfurtból és idöben el kellett indulni a csekkolás miatt.Összesen 3 napot és egy rövid délutánt töltöttünk együtt,szép,tartalmas napok voltak,nagyon sok helyen jártunk,a jó idönek köszönhetöen nagyon sokat motorral.A mosdóba kétszer tankoltam,ami a gixer esetében több,mint 5 kilót jelent és ezt részben a Dóri egyedül gyürte az aszfaltba.Képekkel sajnos nem nagyon bizonyitható,de remekül és profi módon vezetett autópályán,szük erdei utakon,egy egészen más karakterü vasat.Hut ab,Dóri.Ezúton is köszönöm,hogy lehetöséget adtál egy közös hétvégére,aminek minden percét élveztem.
    Üdv:suzu
    Szegecs kedveli ezt.
  15. A történetben leírt személyek valósak,jellemüket megpróbáltam a valósághoz hüen ábrázolni.A történet megtörtént eseményt dolgozz fel,bár a "tálalás" az én fantáziám eredménye.
    üdv:suzu

    Gyomra hullámzott a szagoktól,szemét bántották a készülékek kijelzöinek a villogása,a monoton csipogástól úgy érezte beszakad a dobhártyája.Ránézett az Öregre,már ami látszott belöle a kötésektöl,vagy inkább ami maradt belöle.Nehéz volt elhinnie,hogy a csövek,kábelok pókhálójából kilátszó torzó ugyan az,aki alig 24 órája kiabált vele a mühelyben.Sürün kiabált vele,mint ahogy megismerkedésük napján is,amikor fejre állt az Öreg mühelye elött,az apjától 2 nappal korábban kapott csúcs mopeddel." A farkadon a bört,hurka,azt húzogasd,ne az elsö féket,te kotonmenekült!"A nyomasztó hely ellenére elmosolyodott a 20 évvel ezelött történteken.Akkor kezdödött minden,ami az Öreggel összekötötte,a sikerek,az arcpiritó megalázások,az örökké zsúfolt,de tiszta kis mühelyben."Holnap eljöhetsz az ajándékodért kis tiknó,addigra rendberakom",és ö nem merte megmondani,hogy valóban ajándék az apjától,mint ahogy a Kresz-vizsga is,amihez egyszer kellett elmennie oktatásra.Azt hitte,hogy apja,az örökké nagyhangú,nagydarab ember,a történtek után a szokásos elánnal veti magát az ügybe,de tévedett.Hallgatva öt,a végén csendben ,töle szokatlan tisztelettel a hangjában mondta"Az iskola után odamész az Öreghez"Ö is Öregnek hívta,mint mindenki,még a nála láthatóan idösebb személyek is.Nem firtatta az okot,az eset után nem sürün,de rendszeresen felkereste az Öreget.Hozzá ment el az elsö nagy motorjával is,amit apja dollárban fizetett ki,hogy hamarabb megkapja.Lelkendezve mesélt neki a sok újdonságról,lóerökröl,nyomatékról.Az öreg bólogatott,mondott egy -két"aztakurvaanyját",majd megkérdezte"Ha ennyi szart tettek bele,hogy tudtad idáig eltolni?"Könnyeit nyelve próbálta bizonygatni,hogy tud motorozni,mire az Öreg,a töle megszokott modorban kiabálta"Jóllakni és egy jó büdöset szarni,azt tudsz te,nem motorozni!Gyere ide szombaton reggel 9-re,bélférges,aztán virithatsz"Akkor,azon a szombaton kezdte el megtanulni a motorozás alapelemeit,a trágár,örökké elégedetlen Öreg folytonos kiabálása közepette.Hónapokon keresztül járták az országot és az Öreget látva motorozni,kezdett kialakulni benne egy sejtés,hogy mivel töltheti az idejét az öreg,amikor havonta egyszer-kétszer érte jönnek müszakinak látszó emberek,letakart,számozott motorral a zárt kisbuszokban.Volt egy idöszak az életében,amikor csökkent benne a motorozás iránti szenvedély és érdeklödése inkább az egyre nagyobb számban megjelenö nyugati autók felé fordult.Tisztában volt vele,hogy az Öreg nem fog szó nélkül elmenni mellette,mégsem tudta megállni,hogy nem mutassa meg az elsö,computeres,beszélö autóját.Büszkén mutogatta neki a különbözö extrákat,a fedélzeti figyelörendszert,ami egy hanggenerátor segítségével,minden hibát,hiányosságot jelzett.Bemondta,ha nem volt becsukva egy ajtó,kiégett egy izzó,vagy nem volt induláskor kiengedve a kézifékAz Öreg ezket hallgatva egyszerüen annyit mondott,hogy ez az autó hülyéknek van csinálva,mert aki behúzott kézifékkel indul,az cserélje vissza a jogsiját disznókra.Nem ö lett volna,ha gonoszkodva nem jegyzi meg,hogy ezzel a verdával jókat lehet csajozni,akinek bizonyos komplexusa van,de mit csinál,ha strandra megy?Bedugja a fürdögatyájába?A sokszor szinte már fájdalmas megalázások ellenére kezdett rájönni,hogy az Öreg nem rosszindulatból teszi azt,amit.Ráébredt,hogy sokáig apja hatalma mögé bújva,annak kapcsolatait kihasználva próbálta megkapni azt,amit mások kétkezi munkával,vagy éjszakákig tartó tankönyv fölé görnyedéssel tudtak csak szerencsés esetben elérni és az Öreg erre próbálja felhívni a figyelmét a maga furcsa módján.Azt hitte gyülöli az öreget,de most rájött,hogy irigyli és szereti,azért,mert olyan technikai intelligenciával rendelkezik,amit sok mérnök tudása sem tud felülmúlni,durvasága,trágársága mögött humor,emberi érzés van.Kétéves-bélférgesnek nevezte,vagy csak tiknónak hívta és amikor rákérdezett,hogy miért akkor azt válszolta röhögve,hogy a farkán vastagabb erek vannak,mint az ö karja.Ez vitte rá arra,hogy kis pocakkal,30 centis vállal elkezdjen fitness stúdióba járni,aminek köszönhetöen a szar genetikája ellenére,mostanra férfiasabban néz ki.Èrezte,hogy nagyon hálás annak az embernek,aki töle 2 méterre talán az utolsó harcát vívja.Tegnap is veszekedtek,vagy csak inkább csipkelödtek a mühelyben az Öreg mostanra elkészült,eredeti alkatrészekböl restaurált 250-es Csepelje mellett,mivel az ö véleménye szerint hülyeség ennyi idöt,energiát beleölni egy öreg vasba,mikor mindezt meg is lehet venni.Erre az Öreg csak annyit válaszolt,hogy ö lustaságból a szart is másokkal nyomatná ki magából,ha tehetné,de különben sem vitatkozik vele,mert a szürkeállománya ki van hipózva.Nem lehetett most dühiteni,boldog volt,hogy próbakört tehet a sokáig reszelt veteránnal.Egy eldugult légszürö volt az oka,hogy sötétben kellett hazajönnie és a régi lámpa ereje túl kevés volt ahhoz,hogy észrevegye az úton keresztben áthaladni akaró,részeg kocsis által hajtott szekeret.Az orvos szerint,akivel a látogatás elött sikerült beszélnie,ha felépül,azt csak az élni akarásának köszönheti,ha feladja,bármikor "elmehet".Gondolataiból mozgás zaja riasztotta fel,az Öreg megmozdult.Leült az ágy mellett lévö kopott székre.Az Öregnek nyitva volt a szeme és öt nézte.Torkában csomót érzett,a fülében dobolt a vér,érezte,hogy folynak a könnyei,amikor az Öreg,a nyálelszívótól torz hangon megszólalt:"Tiknó,tudom,hogy a ló megdöglött,de ugye a Csepel javítható?"
    Szegecs kedveli ezt.