Szín
Háttérszín
Háttérkép
Szegély színe
Font Type
Font Size
  1. Tegnap motorra pattantam és irány a Kékes! Szerencsém volt eső nélkül felértem. Itt meg is jegyezném, hogy a hétvégén jó idő lesz (állítólag) és ha valaki kedvet kapna a Kékestetőhöz, csak óvatosan! Mátraházától a kékesig rengeteg a vízátfolyás az úton, némelyik 15-20m széles és szinte mindegyik kanyarban van. A kékesen meglátogattam az elhunyt motorosok emlékművét, sajnos egyre több név és kép van kitéve! Én a szanatórium hoteljében szálltam meg, ahol csodálatos ősfenyves park van. Tele mókusokkal. Ahogy leszálltam a mororról, szinte azonnal jöttek, némelyik még a lábomon is felszaladt, hogy adjak neki finomat! Kézből esznek és egész jól szórakoztam velük, mikor fogtam a mogyorót, nem akatram elengedni és ők meg birkóztak vele. Ha arra jártok ne hagyjátok ki! Be lehet menni a szanatórium területére nem ott megszállóknak is. Ma reggel úgy döntöttem, hogy eger felé veszem az utamat, a hegyek között! Így ahogy kell eleredt az eső, de ez nem tántorított el. Felmentem galyatetőre, de felhőben volt, húsz méterre is alig lehetett látni, íg indultam is tovább. A galyatetőre vezető út szörnyű! rég láttam ennyi nagy kátyút egy úton. 11óra, Recskre beértem egy tábla ragadt meg a tekintetemben! Pannónia Park ... Motorkiállítás! Azonnal fék, visszafordultam és megálltam. Szomorúan konstatáltam, hogy zárva. Abban a pillanatban egy autó áll meg mellettem,hogy tud e segíteni. mondtam, hogy megnézném a motorokat, de nem tudom mikor nyit, mire ő: délben, de ő a tulaj és szivesen körbevezet. Így kinyitott nekem, sőt mivel az eső esett felajánlotta, hogy álljak be a fedett tárolójába. Kb 60 veterán motor gyüjteménye van. A legrégebbi 1919-es. Most még elég zsúfolt, de megmutatta a kiállítótermet, ahová egy hónapon belül kerülnek a gépek, valamint a motorszerelő műhelyét is. Van egy büfé és egy többhektáros területen endúró és quad pálya. Quadok nála is bérelhetők 50- 450ccm-ig. Egész jól elbeszélgettünk. felajánlotta, hogy ha szervezek csoportot, több napra, akkor kérésünkre leszervezi a szállást, bográcsozást, zenés táncos összejövetelt, hisz az amúgy is szokott lenni nála, valamint ha igény van rá, akkor szervez nekünk egy napos túrát szlovákiába az ő vezetésével. Kb egy másfél órát beszélgettünk, nézelődtünk. Nagyon szimpatikus srácot ismertem meg benne. Ezukán már mentem Egerbe, gyors tankolás és irány haza Debrecen!
    Én biztosan elmegyek a nyáron hozzá többedmagammal és ha van rá igény, akkor szervezhetnénk közös kirándulást is oda.
    Szegecs kedveli ezt.
  2. Ma olvastam egy cikket, amiben egy elemző azt állítja, hogy 2016-ra évi 466millióra nő az elektromos motorok piaca. A tanulmány szerint az ilyen hajtású motorok több országban is a gazdasági növekedés eszközei lesznek, más országokban pedig ezzel párhuzamosan megváltozik az emberek hozzáállása. Hozzáteszem, hogy az enyém nem fog :D, legalább is nem a motorozás lesz az, ahol a Zöld jövő lebeg a szemem előtt. Én ebben önző vagyok, hisz imádom a motorok hangját és ezt nem cserélném le semmiféle zümmögésre.
    De ha már ezt így felvetette, akkor gondoltam megnézem, hogy miről is beszél, hol jár most ez az iparág.
    Az első amire ráakadtam az Electric Motorsport
    GPR-S
    Néhány jellemző:
    4 óra töltésidő, 3.3kWh akksi, 1,5 órás üzemidő, 60-70 mph csúcssebesség, 19 HP
    Mindez 8500USD azaz 1700000HUF sárga és narancssárga színben kapható.
    Hát mit mondjak, nem győzött meg takarékosság ide, vagy takarékosság oda!

    Nem tudom, hogy mit kellene fejleszteniük, hogy meggyőzzenek, talán egy hybrid? Utánanéztem: a Yamaha állt elő egy hybrid limuzin robogóval, amit ugyan kipróbálnék, de még mindíg nem vennék meg. Nem sok adatra akadtam, de az biztos, hogy a motorkerékpár, neve Gen-Ryu, magas teljesítmény, könnyű, YZF-R6 600cc motor és az elektromos motorok biztosítják a hajtást, futurisztikus, fejlett aerodinamika és zajcsökkentés az utastérben úgy, hogy hang aktiválásos a navigációs rendszer, mobiltelefon, intercom-kommunikáció jól működik. Fejlett technológiáksorával felszerelve, mint a fényszóró, vagy a hátsó kamera, amely LCD képernyőn keresztül a műszerfalon nézhető. Talán a jövő ügyvédeinek, üzletembereinek a járműve lesz ez.
  3. A napokban olvastam, hogy dübörög a kínai gazdaság, még a válság ellenére is 8-10%-os fejlődést mutatott a tavalyi évben. Így gondoltam, hogy megnézem (a kínai másolat autógyártás fejlődése után szabadon) a motorkerékpár gyártásának fejlődését.
    Érdekes dolgokra akadtam! Pl., hogy évente több mint 20 millió motorkerékpár készül náluk, de szinte mind kismotor. És jelentős részük ismeretlen európában. Az európai piacot szeretnék megcélozni, így most 3 cég (Locin, Zongshen, Jialing)is fejleszt 600-as soros 4 hengeres motort. Így lehet, hogy hamarosan csodálhatjuk eme remekműveket, melyek küllemre nem is néznek ki rosszul. Gondoltam, hogy megosztom veletek, és kikérem a véleményeteket az én előítéleteimmel szemben.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    Szegecs kedveli ezt.