Szín
Háttérszín
Háttérkép
Szegély színe
Font Type
Font Size
  1. Jó ideje nem írtam blogot. Na nem az érdektelenség miatt, csak úgy alakult,hogy nem volt mondanivalóm.Viszont mostanában felötlöttek bennem bizonyos gondolatok. Előre leszögezem,nem kioktatásnak szánom( hogy is tehetném?),bocs,ha bárki úgy érezné!:)
    Tavasz van. Örülünk a jó időnek,szezonnyitó gurulások-felvonulások,túrák tömkelege. Na meg itt ez a nap,a "miénk" A Nemzetközi Női Motoros. Amikor majd 20-30-50 nő fog együtt gurulni!
    Sokan azt gondolják,ó,hát én jó motoros vagyok,mert itt is meg ott is voltam már baj nélkül. (Lehet,hogy csak szerencséje volt ) Volt idő amikor én is azt hittem. ;)
    Itt van például az a hölgy aki azt hiszi,hogy ő már egy vagány,tapasztalt motoros,mert levizsgázott,és különbem is jól áll neki a motor,meg van drága ruhája is. De aztán azt látom,hogy az utcasarkon a lábát lerakva gyök kettővel fordul be!
    Találkoztam olyan pasival aki azzal dicsekszik,hogy a körforgóban százzal kanyarodott,viszont a tanpályán nem tud végigmenni! Igazából meg sem próbálta.:eek:
    Azt mondja,nem megyek el a tréningre,mert:
    1. a motorom nem alkalmas rá...Láttam már chopperest aki úgy ment végig a szlalompályán,hogy karistolt a lábtartója a betonon...nem kicsit.:D
    2. a motorom nem bírja... Rendesen szervizelni kell szegény párát.(Vagy egyszerűen csak szar az a motor)
    3.tréningezzenek csak a fiatalok....Miért,az idősebbeket nem érhetik váratlan helyzetek?
    4.béna vagyok,és ki fognak nevetni.. Valamikor én is ezt gondoltam. De aki kinevet másokat az vagy annyira profi,hogy mindent tud ( szerintem ilyen nem létezik) vagy egyszerűen bunkó! Éppen azért kell elmenni tréningre,hogy ne legyél az!
    5. félek...Persze,mégy a tapasztalt ,jó motorosok is bevallják,hogy bizony néha ott van az a zabszem! De aki nem tudja legyőzni a félelmét az maradjon otthon Izaurát nézni! :eek:
    Aztán meg olvasom,hogy csapatban motorozva a csajt a saját csapattársa ütötte el úgy,hogy hátulról,egy fékezésnél belehajtott,mert nem vette észre,hogy ő fékezett. ( És az egymásra figyelés meg a cipzár alakzat hol marad?)
    A csapatban,ahol általában motorozom, a fiúk nagyon jó bikerek, a fél világot bejárták már! De Ők is járnak tréningre,mert az úton bármi adódhat.Amikor a tapasztaltabbak tanácsot adnak,vagy éppen letolnak ,mert bénáztam,akkor igyekszem megfogadni a tanácsokat ( bár nem mindig sikerül),mert tudom,hogy jót akarnak. Ha lehetőség van a gyakorlásra,használjátok ki,menjetek el! Az utakon pedig figyeljünk egymásra,és magunkra!
    A másik dolog pedig az,hogy mi női motorosok valószínűleg nem fogunk nekiállni szétbontani egy motorblokkot,DE szerintem azért illene tudni guminyomást,olaj-és hűtőfolyadék szintet ellenőrizni,na meg biztosítékot cserélni! Mert nem biztos,hogy mindig kéznél lesz a megfelelő férfi! És akkor aztán kitör a pánik!:csam: Illene tudnunk,hogy milyen olaj ,és hűtővíz van benne.Meg talán még 1-2 apróságot a saját motorunkról!
    A végére beidézném egy barátunk írását a csapatban való motorozás szabályairól .Érdemes elolvasni,és betartani!

    "Nem születik senki „bandázós”motorosnak és az újaknak is valahonnan meg kell tudniuk, hogy mi is a szokás.
    Az „érzés”nem elég!

    TUra.TIzparancsolat
    1. Mindenki érkezzen pontosan (vagy előbbJ) az indulásra, megtankolva és a szükséges iratokkal felszerelve.
    Egy idő után határozott feszültség tapasztalható a termóban vagy bőrben, a melegben (esetleg hidegben) várakozók részéről a későkkel szemben! Kár így indítani a túrát.
    Tapasztalat szerint kb. 6 motorig tartható egyben (megfelelő rutin esetén) egy társaság hosszabb
    (a 100.km.nem számít annak !) úton.
    Ha ettől nagyobb a csapat, akkor praktikus több csoportra szedni, és találkozó pontokat megbeszélni.

    2.Az eltolt zipzár alakzat távolságait úgy válasszuk meg, hogy saját és társaink biztonságát semmiképp ne veszélyeztessük, de azért ne is férjen be egy kamion !
    Alapszabály, hogy mindig az előttünk haladónak van elsőbbsége velünk szemben, akár előzés akár, más irányváltásról (kanyar,stb..) van szó!

    3.Mindenkinek jól fel fogott érdeke és kötelessége (csak) a mögötte lévő meglétét figyelni, és ha az bármi okból lemarad, azt előbb lassítással, majd ha kell, akkor félreállással is jelezni a többieknek.A dudálás, villogás szart sem ér!
    Ha eltérünk az eredeti útiránytól, akkor az utolsó előtti még az elkanyarodás ELŐTT álljon meg és várja be, hogy a mögötte lévő észlelhesse a letérést!

    4.Lakott területen a biztonságot szem előtt tartva mindenki igyekezzen felzárkózni az előtte levőre különösen lámpáknál, stoptábláknál, akár több sorban is összetömörülni, és egyszerre kiindulni, hogy ne szakadjon szét a csapat.
    Természetesen nyílt forgalommentes terepen ezt nem kell betartani ott mindenki, táthatja a száját, élvezze az utazást és a tájat (hiszen ezért ment J), lazább lehet a „zipzár”, de ha kell, akkor, uzsgyi! Ha az eleje elmegy a sorok közt, akkor igyekezzen mindenki úgy tenni másképp hiába az egész!

    5.Mindenki hordja magánál a telefonját (bekapcsolva), és a túra előtt vegye fel listájába minimum a vezető, de az sem baj, ha a többiek számát is.
    Ha mindezek ellenére elszakadunk valami miatt, akkor a találkozási pont az elszakadás helye!
    Öt percet várunk az elmaradtakra (ebbe belefér egy pisi vagy egy fényképezés is ), és ha nem jön hír, akkor valaki visszafordul az elszakadás helyére, ebből következik, hogy a lemaradtak is oda térjenek vissza!
    Ha ez nem jön be, akkor jöhet az SMS. vagy a telefon, vagy valami füstjel!

    6.Ha valaki szeretné magát vagy a gépét próbára tenni és nyílt terepen vagyunk, az nyugodtan előzze meg a sort, és amíg nem kell elkanyarodni addig csak, húzza a gázt!
    Visszaállni a sorba vagy egy lassított menetből, jobbra húzódva, vagy ha félreállt, akkor hátulról előzgetve álljon vissza a helyére.
    Ne vágjon be a sorba, mert nem biztos, hogy az egészséges!

    7.Ha valakinek műszaki (pl: szarás, fültővakarás, orrpiszkálás, stb..) vagy súlyos benzin problémája van, az menjen el a sor mellett és a neki megfelelő helyen álljon meg, így elkerüljük, hogy vissza kelljen fordulni (pl. autópálya stb..).

    8.Közelharc (előzgetés) során mindenki igyekezzen úgy helyezkedni, hogy minimum a mögötte jövő is beférjen!!

    9.Ha a kuka vezető eltéved és nincs módja megfordulni, akkor a többi is tévedjen el, mert úgyis motorozni mentünk és ez még mindig egyszerűbb, mint órákig keresgetni egymást!

    10.Elöl, mindig az menjen, aki tudja, vagy legalább úgy véli, hogy tudja az utat (nem kell feltétlen a túravezetőnek lennie)!
    A második és harmadik sorban a gyengébb motorral illetve tudással rendelkezők, ha nem bontják meg tartósan a sort!
    Ha viszont így lenne, akkor sajna a végére kell kerülniük és a saját tempójukat motorozni, de természetesen így sem lesznek elhagyva, mert mint a 2. pont írja, elkanyarodás előtt jól be lesznek várva!
    Hátul mindig az ügyesek (akik nem félnek a pirostól és a farkastól ) és a gyorsak menjenek.
    Nem baj, ha az útvonalat és a főbb érintési pontokat legalább fejben, mindenki megismeri!!

    Csak megjegyzésképpen: az un. túravezető (elölhaladó,iránytmutató,útikapitány,boss,stb..) figyeli a jelző táblákat, az esetleges traffipaxokat, a tankolásig hátralevő utat, aztán a benzinkutat, a térképet, a mögötte levők lehetséges egyben tartását (előzés, lámpa, megfelelő tempó,stb..) a saját motorját, a forgalmat, előzési lehetőséget, félreállási lehetőséget, az órát, szóval kutya kötelessége minden sorban lévő motorosnak a szájtátáson kívül a fentiekkel segíteni a csapat és az elöl haladó munkáját!!!!
    Bocsi, nem akartam kioktató lenni (vagy igen?!), hiszen mindenki nagyon tud, de úgy gondoltam nem baj, ha bizonyos helyzetekben az egyszerűség a kiszámíthatóság valamint a balesetmentesség és egymás kedvéért is egyformán gondolkodunk !
    Természetesen ez csak egy váz, mert minden csapat, és út egyedi, de talán lehet rá építkezni.

    Azonban az általam szervezett és vezetett TÚRÁKON ez a „REND”!
    Köszönöm-
    CseCse "
    Te, Vidék, Yamina és 1 másik tag kedveli ezt.
  2. Kedvesem,már két éve tervezgette,hogy elmegyünk a Zsongorkőhöz. Május elsején végre sikerült.

    A társaság délelőtt 10-kor találkozott a Bajai AVIA benzinkúton. Akkor még kicsit borongós volt az idő,de mire Kővágószőlősre értünk (KB 100 km),már gyönyörűen sütött a nap. Kicsit elkeveredtünk,ezért a helyiektől útbaigazítást kellett kérnünk. Ahány emberrel beszéltünk annyiféle útvonalat javasoltak. –Azt hiszem, sikerült a legnehezebb terepet kiválasztanunk-:moonwalk:

    Leraktuk a motorokat, átöltözés, motoros ruha, sisak a dobozokba aztán irány a hegy!Egy hegymászónak ez a terep biztos csak egy séta lenne,na de egy motorosnak !?:csam: Követtük a turista jelzéseket. Sziklamászás,bozótos,kidőlt fák…

    Először a Babás szerkövekhez mentünk-ez is nagyon szép! Na,de kicsit feljebb A Zsongorkői kilátó ….! Csodálatos látkép tárult elénk! Csak ültünk,és nem tudtunk betelni a látvánnyal!Megnéztük a Pálos kolostor romjait,és elmentünk a Sasfészek mellett. A Mecsek csodaszép! Olyan medvehagyma tengert még nem láttam. Az egész erdőt átjárta a hagymaillat,és gyönyörű! Mivel most virágzik a medvehagyma,így hófehér virágszőnyeg borított mindent.

    Lefelé jövet már remegett a lábam ( már nem húsz évesek) de megérte! Du. 4volt mire visszaöltöztünk és elindultunk hazafelé. Bátaszéken mindenkinek járt egy jutalomfagyi.

    Ha tehetitek menjetek el ,mert nagyon szép !:)
    További képek: https://photos.google.com/share/AF1...?key=N3dRMzFzSDJqYXd4Q2JqOXAwdmtpOXZ5SW41V3Vn

    Csatolt fájlok:

    Szegecs, ekime6 és NaNa kedveli ezt.
  3. Megvolt a motor avató buli ( elég jól sikerült) Eljött az ideje, hogy szerelőpadra kerüljön a BMW.
    Elvittük hát T.Péter barátunkhoz a múlt héten. Most "levetkőztetve"áll a műhelyben,és várja az új kutyacsontot, ami 12 mm-rel lesz hosszabb mint a gyári, és ez 4 centit fog alacsonyítani.
    Már elő van készítve az új olaj,olajszűrő,gyertyák,légszűrő,olajcsövek. Úgyhogy most így állunk. :)

    Csatolt fájlok:

  4. A hétvégén úgy döntöttünk, hogy gurulunk még egyet amíg az időjárás engedi. A Magyaregregy melletti Máré Várához mentünk Gyönyörű volt az őszi erdő,és jó a társaság. DSC_0067.JPG DSC_0052.JPG DSC_0072.JPG
  5. Sokáig azt gondoltam,hogy egy idő után megszokom az öreg kawa súlyát,de rá kellett jönnöm,hogy túl nagy falat számomra. Bár a legutóbbi gurulás alkalmával már egész jól ment a motorozás,de ahogy le kellett mennem a betonútról,rögtön jött a szenvedés. És továbbra sem bírom betolni a garázsba egyedül! Ami ugyebár elég gáz!
    Már egy pár hónapja nézelődtem,ugyan mi is legyen ezután. Minden barát,ismerős szinte biztos volt benne,hogy choppert fogok választani,mert-hát "Az a te stílusod,vagy nem!?"Közben az egyik barátunk árult egy kis 400-as virgácsot. Bármikor áttolhattuk volna,hiszen kb.200 méterre laknak tőlünk. Szép kis motor. Éppen ma kaptam a hírt ,hogy sikerült eladni. Örülök,hogy éppen egy CSAM-os vette meg,akiről a napokban olvashattam.
    Böngésztem,nézelődtem többféle típusról olvastam teszteket,és arra jutottam,hogy ha kirándulni is akarok vele -márpedig a mi csapatunk sokat kirándul-,akkor nem lesz jó egyik sem.
    Még a párom is lelkesen nézegette nekem az 535-ös virgácsokat amikor az orra alá dugtam az okostelómat : "Ezt akarom!" Kicsit furán nézett,mert a képen egy hófehér BMW F650-et látott.Láttam rajta,hogy azt hiszi,nem gondolom komolyan. De másnap felhívtam a tulajt. Ausztriából behozott,női tulajtól,leültetve. Rögtön riasztottam a Pesti barátainkat,hogy menjenek el ,nézzék meg. Csak akkor autózzunk oda-vissza 320 km-t ha érdemes.
    Szombaton megnézték,és beindult a "gépezet". Véleményt kértem a csapatbéli BMW-sektől,telefonálgattam. Végül-is úgy döntöttünk,hogy másnap elmegyünk érte. Felhívtam a csapatból Lökött Toll barátunkat,és megkértem,jöjjön el megnézni,mégiscsak szakember!:indian:
    Na aztán itt kezdődött a keveredés! Ahogy letettem a telefont,negyed órán belül küldte a linket: Ez sokkal jobb! Ugyanaz az évjárat,ugyanaz a típus,de felszerelve túradobozokkal,bukócsővel, áprilisig műszakival, és a képek alapján sokkal jobb állapotban és még egy kicsit olcsóbb is!
    KB éjfélig tanakodtunk a párommal,hogy mi legyen! Az egyik Sárváron,a másik Budapesten. Reggel merre induljunk? Az utánfutó és az autó indulásra kész,Iratok és a pénz bekészítve,és nem tudtuk,hogy mi legyen,mert-hát azért Bajáról másfelé kell indulni Sárvárra,és másfelé Pestre. Végül a piros mellett döntöttünk. Ilyen hirtelen,még nem választottam motort.
    Reggel az indulásnál közöltük Tollékkal" Nem Pestre megyünk! Egy kicsit hosszabb lesz az út!" reggel 7-től délután 5-ig autóztunk ,de megérte! Persze este ünneplés ezerrel! :hura:
    A motor nagyon rendben van.,csak egyenlőre a lábam nem ér le,de ez is meg lesz oldva,mert a BajaTeam nem ismer lehetetlent!:D:D DSC_0021[1].JPG 37413[1].jpg
    ekime6, Hajos, Vidék és 1 másik tag kedveli ezt.